Голяма драма налегна търговците на коли в Дупница, такова чудо не помнят от години СНИМКИ
Всички вносители на коли втора ръка пък са категорични, че пазарът започва да се раздвижва в Европа, и се надяват това да окаже положително влияние и върху техния бизнес
Търговците на автомобили втора ръка в Дупница в момента разчитат основно на клиенти от Гърция. Това показва проверка, направена от struma.bg.
През годините автокъщите в района на село Пиперево бяха посещавани често от северномакедонци и сърби, които обаче напоследък са доста по-малко. Същото може да се каже и за българския клиент, който в момента отсъства и заема сравнително ниско място в своеобразната класация на купувачите.
„Българите изчакват, но не знаем какво точно. Дали това са изборите, дали е зимата, дали поскъпването на гориво. От края на лятото до момента съвсем намаляха. По принцип това се е получавало и друга година, но не е било толкова осезаемо, колкото сега.
През лятото хората са по-склонни да правят разходи за почивки и след това през есента отделят средства за учениците. Отделно газта поскъпва, горивата също и българите си казват, че колата все пак е лукс и може и да не си купуват нова. Сърбите поизчезнаха също, македонците са малко, основните ни клиенти са гърците.
Нормативната уредба в тяхната страна не им дава много широк избор на автомобили. Колите до 1600 кубика са с нормални входни такси, мита и т.н. От 1600 до 2000 кубика имат облекчение, но единствено при положение че са 4-членно семейство. Иначе по-мощните автомобили стават непосилни за каране“, споделя автотърговец от Дупница с дългогодишен опит.
Всички вносители на коли втора ръка пък са категорични, че пазарът започва да се раздвижва в Европа, и се надяват това да окаже положително влияние и върху техния бизнес.
„Пазарът в Европа се раздвижва през последните месеци. През 2020 и 2021 година нещата бяха много трудни за нас и търговията ни беше значително намаляла. В различните държави имаше различни мерки, свързани с помощ за индустрията покрай Ковид-19.
Например Италия имаше едни програми, с които стимулираше продажбата на нови автомобили с цел да се запазят работните места в съответните фабрики. Имаше няколко транша от стотици милиони евро. По този начин италианците взимаха субсидия до 7000 евро за старите си коли, за които иначе биха взели не повече от 1000-1500 евро, ако ги продадат.
Единственото условие от страна на италианската държава беше този автомобил да се рециклира, вместо да отиде на вторичния пазар. Това създаде липса на автомобили втора ръка. Тази кампания свърши и в момента има раздвижване на пазара, наблюдава се неговото нормализиране в цяла Европа. Очакваме това да се случи и в България“, казаха още търговци на автомобили втора ръка в региона.
Автокъщите в Дупница разчитат предимно на гръцки клиенти
По-икономични возила са предпочитени от гърците, тъй като за мощните данъците и таксите са много високи
Пазар втора ръка има и за ставащите все по-популярни електромобили, но все още е доста по-ограничен. Експертите припомнят, че за да имате електромобил, трябва да имате гараж, за да може да си инсталирате станцията за зареждане. Продължават да бъдат много и неизвестните, свързани със сервизите за поддръжка.
Клиентите се притесняват, че при един дефект на батерия тя може да не подлежи на поправка, или пък ремонтът да се окаже по-скъп от самия автомобил на вторичния пазар. Затова малкото българи, които залагат на електромобил, си купуват чисто нов и все още са малко нашите сънародници, които търсят подобен тип возило втора ръка.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук