Работниците по последния 15-километров участък на магистрала „Струма“ между Сандански и Кулата започнаха ще работят на три смени, за да приключат изграждането му до обещания срок - 1 август, пише „Труд”. Това означава, че се работи по 24 часа в денонощие. Също от вчера започна полагането на основния асфалтов пласт по трасето в посока от Сандански към Кулата, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Въпреки напредъка в сравнение с ноември м.г., когато бе съставено сегашното правителство на Борисов, все още няма пълни гаранции, че срокът ще бъде спазен. <br /> <br /> През ноември-декември, след като посети няколко пъти мястото, регионалният министър Лиляна Павлова обяви, че първоначалният срок за пускане на отсечката - 1 юли 2015 г., няма как да бъде спазен и бе прието да се удължи до 1 август.<br /> <br /> В момента в последния участък на обекта се довършва основата на пътя. Изграждат се отводнителните улеи по откосите, отводнителните и предпазните окопи и други съоръжения. Все още пред завършване са дейностите на моста над река Склавска и на подлеза след нея. <br /> <br /> Мостът над река Мелнишка е готов, но не са монтирани оградните съоръжения. А жп линията между Генерал Тодоров и Кулата в момента се измества по ново трасе, на което се монтират стоманобетонни траверси и релси, казаха от АПИ.<br /> <br /> Все пак повечето съоръжения са готови и скоро върху тях, а и върху трасето ще започне полагането на асфалт. Най-вероятно атмосферните условия през юли ще позволят това да се извършва спокойно.<br /> <br /> С най-голямо нетърпение обаче очакват завършването на тази отсечка жителите на Петрич, Кулата, Марикостиново и Чучулигово. Причината е, че заради строителството трафикът бе пренасочен през тези населени места, което се оказа кошмарно за жителите му. <br /> <br /> Тежките тирове напукаха немалко къщи и разбиха тесните селски пътища. Неотдавна шефът на АПИ Лазар Лазаров каза, че ведомството е обещало веднага след пускане на движението по магистралата да оправи селските пътища. Най-вероятно това ще стане до края на строителния сезон, защото обществената поръчка за избора на фирма вече е обявена.<br /> <br /> Откакто през април 2012 г. бе даден старт на отсечката между Сандански и Кулата, крайният срок за изграждането му бе променян 3 пъти, а стойността на трасето набъбна с 5,5 млн. лв. Срокът на договора с гръцката фирма &bdquo;Актор&ldquo; бе 23 месеца, т.е. отсечката трябваше да е готова през март 2014 г. Но строителството се забави значително по две причини. <br /> <br /> Едната е, че се появиха непредвидени инженерни мрежи, които трябваше да се преместят. А втората е, че гръцката фирма &quot;Актор&quot; се оказа неподготвена за работата. Работниците не получаваха заплати и с месеци по обектите не се мяркаше жива душа. Когато се разбра, че има газопроводи и електропроводи за местене, фирмата поиска 35 млн. лв. допълнителни средства.<br /> <br /> Но дори след като 5,5 млн. лв. бяха дадени, работата пак не потръгна. Правителството на Орешарски удължи крайния срок до 1 юли тази година. През февруари 2015 г. по време на посещение на премиера Бойко Борисов на обекта бе договорен нов срок - 1 август 2015 г. <br /> <br /> Добрите новини от последните две седмици са, че буквално преди дни завърши прокопаването на тунела при дупнишкото село Блатино, където се случи авария и няколко месеца не се работеше. Видимо напредва и изграждането на 630-метровия виадукт от Дупница-запад, който влиза в тунел &quot;Блатино&quot;.<br /> <br /> Много водачи недоволстват от получаващите се тапи при село Мурсалево, където се изчакват да завършат работата си архелозите. Тапи имаше през цялата пролет при Дяково, където пуснатият преди година и половина участък на магистралата се напука и се наложи спешен ремонт на 100-метров участък.<br /> <br /> Каквото и да става обаче, когато бъде готов участъкът между Дупница и Благоевград, пътуването от София до Дупница ще се съкрати с около 30 минути. От София до Благоевград ще се стига за малко повече от час. А кюстендилци ще стигат до София с около 30 минути по-бързо. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br /> <br />