Предстои сливане на пазара на пътнически превози. Новорегистрираното дружество „Транспект" АД има намерение да обедини под шапката си двата най-големи превозвачи у нас - „Юнион Ивкони" ООД и „Груп Плюс" ООД. Това става ясно от уведомление до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), цитирано от Стандарт.

Антимонополният орган трябва да прецени как тази концентрация ще се отрази на продуктово-географския пазар в страната. От КЗК съобщават, че са образували преписка и ще се произнесат по сделката след извършването на цялостна оценка. „Транспект" е регистрирана в края на 2017 г. с уставен капитал от 50 000 лв., разпределен по равно между Георги Атанасов и Петър Господинов, показва справка в Търговския регистър.

Проверка на Invеstor.bg показва, че като представител и директор на „Транспект" е посочен Георги Атанасов, който е мениджър в "Юнион Ивкони". Иван Добрев също е директор в новоучреденото дружество, като в момента той е бранд мениджър в "Юнион Ивкони".

Икономисти с революционна идея: Караш повече в трафик, плащаш по-висок данък!

Съсобственик на „Юнион Ивкони" е Ивайло Константинов, който беше депутат от ГЕРБ и напусна по собствено желание парламента в края на миналата година. Константинов заяви пред Mediapool, че в момента сделката е на етап "стиснахме си ръцете". Той потвърди, че и останалите съдружници в компанията продават дяловете си – Светлозар Любенов и "Синтетика". Пред "Дневник" Константинов аргументира причините за сделката така: "Аз от доста време искам да изляза. Последната година съм и вън от управлението".

В „Груп Плюс" ООД съсобственик е Галя Топалова, която е и председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). Нейни партньори са Байрам Зеки и Байрам Тьоре, като Зеки е член на управителния съвет и изпълнителен директор. Групата оперира автобусите с марки "Етап-Адресс" и "Груп Плюс". Според фирмения регистър ДАКСИ "Етап-Адресс" е собственост на турските граждани Фахретин Гюлхан (с 98%) и Кена Башбора (с 2%).

В началото на годината обаче част от активите на "Етап Адресс" са били прехвърлени на "Груп Плюс", като е бил увеличен и капиталът на второто дружество от 180 хил. лв. на 2 млн. лв. Освен 48 превозни средства, са прехвърлени и някои договори за автобусни превози, които "Етап Адрес" е имала с общини, както и интегрираната система за продажба на билети.

"Юнион Ивкони" и "Груп плюс" бяха в основата на протестите срещу приемането на лобисткия закон за създаването на автомобилна браншова камара, в която влизаха и товарните превози. Двигател на този законопроект беше друг голям превозвач в пътническите превози - собственикът на "Карат С" Миролюб Столарски.

Законопроектът беше изтеглен от парламента след среща на протестиращите превозвачи с премиера Бойко Борисов.