Продажбите на водка и друг силен алкохол за периода от 15 август до 15 септември в Русия са намалели с 15% спрямо март на текущата година, сочи проучване на Kontur Market.

„Анализаторите сравняват данните от март и периода от 15 август до 15 септември 2022 г. Продажбите на водка, уиски, ром и други силни напитки са намалели с 15%“, се казва в материалите. Също така експертите са проучили продажбите на твърд алкохол в руските магазини.

Ако се сравнят руските и чуждестранните марки, средната цена на вносна бутилка е паднала от 439 на 420 рубли, което все още е много по-скъпо от местните силни напитки, чиято средна цена е 245 рубли.

„Делът на чуждестранните марки силен алкохол леко нарасна: от 14,1% на 15%. В същото време продажбите на вносни ром, джин и коняк са намалели с 9,5% в единици и с 13,4% в пари“, се посочва в изследването.

Експертите отбелязват, че въпреки значителния пазарен дял, местният пазар на твърд алкохол, включително водката, също отбелязва спад в продажбите - с 16% и носи на производителите 15,4% по-малко приходи.