Строим пътища най-евтино в Европа. Цената на шосетата в Германия е между 7 и 8 пъти по-висока.
Това каза инж. Лазар Лазаров председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) в ефира на „Неделя 150” по БНР.
 
„Като приемете, че камъните в Германия струват тези пари, камъните в България са от същия материал. Трудът е по-евтин, има облекчения, но самият марш на фирмите, които участват, когато се конкурират търговете е толкова свит, че реално нашите цени са изключително ниски”, уточни инж. Лазаров.
 
Според него евтината цена не е за сметка на качеството и допълни, че има редица примери за срутени магистрали извън България. У нас магистралите се водят за нови до 15 години, докато в Европа на седмата година им правят ремонт или подменят горните два слоя на покритието. Пътищата им са перфектни, защото имат средства за обновяване на инфраструктурата, посочи Лазаров. В същото време у нас има шосета, които не са пипани от 40 години.