Известна верига използва нелоялна практика за привличане на потребители, КЗП спи!
Докато интернет пространството кипи от ожилени потребители, чиновниците са на тридневен отдих за сметка на данъкоплатците
За пореден път възмутени експерти на Националната асоциация за защита на потребителите сигнализират, че на територията на страната известна верига използва нелоялна търговска практика за привличане на потребители.
НАЗП е сезирала няколко пъти контролния орган - Комисията за защита на потребителите, за тази практика, която членове на неправителствената организация констатираха още от началото на пандемията през миналата година, пише plovdiv24.bg.
Имаше съобщения на КЗП, че са предприели действия и съответно тази нелоялна търговска практика и начинът на мамене на потребителите е спряна. Ефект обаче няма. Дали е спряна не можем да кажем, но очевидното е, че тя продължава в цялата страна.
Всички знаем, че когато цветът на етикета в различен от обичайния бял цвят, има нещо по-различно. В случая – поглеждайки отляво надясно - виждаме, че черешите са намалени с 40% и струват 2,99 лв. Под това съобщение стоят касетите с черешите. Заради червения етикет стигаме до решението за покупка. Едва забележимо върху него ниско долу със ситни букви е написано, че цената е за половин килограм.
Тоест отново сме свидетели на една практика, която се прилагаше от мобилните оператори дълго време, и КЗП не можа да се справи с нея – а именно ситният шрифт, който създаваше капани за потребителите. След дълъг и силен обществен натиск, въпреки безплодието на контролния орган, се стигна до законова промяна и това доведе до реални резултати в полза на потребителите.
Сега виждаме, че същата практика отново се възобновява и то във верига, която има десетки обекти в цялата страна. С настоящото съобщение сигнализираме и търговската верига, че ако бездействието на КЗП е факт, ще предприемем нетрадиционни действия в рамките на закона с цел да бъде спряна поредната нелоялна търговска практика, която мами потребителя и бърка в неговия джоб.
Междувременно читатели на БЛИЦ твърдят, че в момента служителите на Комисията за защита на потребителите тънат в лукс в 4-звезден СПА хотел в Банско. Докато пазарът е залят с нелоялни практики и интернет пространството кипи от ожилени потребители, за което самият председател на КЗП призна преди дни в телевизионен ефир, чиновниците са на тридневен отдих за сметка на данъкоплатците (измамените потребители), възмущават се читателите на БЛИЦ.