"Кауфланд": Намерихме решение за българския домат, който е изчезващ продукт

Българският домат е изчезващ продукт и той е изчезващ от няколко години насам. Не е от вчера, не е и от днес

Kaufland България продължава своята мисия да стимулира родното производство.

От миналата седмица клиентите могат да намерят във филиалите на най-големия ритейлър у нас български розов домат, който се продава под собствената марката "Брей!“. Продукцията "Брей!“ е резултат от уникалната програма на веригата за Договорно изкупуване на българска продукция, съобщиха от компанията.

Системата на партньорски отношения с българските производители дава сигурност и гарантирана реализация и видимост на произведената от тях продукция.

Договорите с Kaufland осигуряват дългосрочно изкупуване на продукцията, помагат на производителите да планират приходите си и да оптимизират разходите за логистика, предоставяйки транспорт на продукцията. В резултат на програмата Kaufland гарантира наличности от българска продукция с проследено качество на регалите в хипермаркетите си.

“Българският домат е изчезващ продукт и той е изчезващ от няколко години насам. Не е от вчера, не е и от днес. Точно това ни накара да потърсим решение на този проблем с изчезващия български домат. Този проблем се решава именно чрез договорите за производство.

Чрез тях ние успяваме да ангажираме дългосрочно нашите производители в производството, като им задаваме ясни правила какво очакваме от тях и в кой период от годината.", коментира Иван Иванов, ръководител направление "Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

Всеки един от плодовете и зеленчуците под марката "Брей!“ е с гарантиран български произход и сертификати за качество, включително и международния GLOBAL G.A.P. В допълнение, производителите покриват изискванията на социално-отговорния сертификат GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории.

Сортовете се подбират чрез множество селекции, при които само най-вкусните и най-познатите на клиента са обект на производство под марката "Брей!“. На етикета им е указан и района на производство.

В новия епизод на рубриката "За качеството с Биляна Гавазова“ потребителите могат да видят как се отглежда розовият домат "Брей!“, както и през какъв качествен контрол преминава, преди да стигне до рафтовете в магазина.

"Ние ги изследваме за около 7 хиляди вида различни пестициди, като в тях влизат най-различни източници - от водата, от третиране на листната маса и други. Чрез постоянния контрол ние поддържаме висок стандарт на качество. Тези, които не отговарят на качеството, не се допускат в търговската верига“, коментира още Иван Иванов.

Фирма "Загора Био“ е един от производителите на български розов домат за марката "Брей!“. Важна част от процеса по отглеждането му са специален вид пчели, които освен че помагат за опрашването, са и гарант за качеството му.

"Наличието на пчели в оранжерията е гаранция за крайния клиент, че тази продукция е произведена без употребата на каквито и да е отрови и химикали, защото ако употребяваме каквато и да е отрова, тези пчели не биха били живи“, споделя Тотьо Петков, главен агроном в "Загора Био“.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук