Китайски компании масово местят производството си в САЩ заради търговската война
Тенденцията е потвърдена и от Жу Нинг, който управлява консултантска компания за китайски фирми, желаещи да се локализират в Америка
Все повече китайски компании от различни сектори започват да прехвърлят производството си в САЩ, за да избегнат високите мита, наложени в рамките на продължаващата търговска война между двете най-големи световни икономики. Това съобщава South China Morning Post.
След последните мерки митата за китайски стоки достигнаха 125%, като допълнително се прилага още 20% мито по обвинения за недостатъчна борба срещу синтетичните наркотици.
Производство в Америка вместо високи мита
В статията се посочва, че китайски производители — от нефтохимическата индустрия до производството на чаши и тениски — бързо откриват нови фабрики в САЩ.
Пример за тази тенденция е Джоу, собственик на компания за персонализирани подаръци, който работи по откриването на нов завод в Далас, Тексас.
„95% от поръчките ни идват от САЩ. Това е пазар, който не можем да си позволим да загубим“, казва Джоу.
Отмяната на правилото "de minimis" — което освобождаваше малки пратки от мита — е нанесла тежък удар върху бизнеса му. Сега всяка пратка се облага с 90% такса, което значително повишава разходите за доставка.
Макар да признава, че работната ръка в САЩ е скъпа и регулациите са строги, Джоу планира да произвежда в Далас стоки с минимални изисквания за ръчен труд.
Растящ интерес от китайските фирми
Тенденцията е потвърдена и от Жу Нинг, който управлява консултантска компания за китайски фирми, желаещи да се локализират в Америка. Само за последните четири месеца той е получил над 100 запитвания — колкото за цяла година преди това.
„Високоавтоматизираните производствени линии са най-подходящи за работа в САЩ, където разходите за труд остават високи“, обяснява Жу Нинг.
Предизвикателствата на местното производство
Друг пример е Ли от Шънджън, който е открил завод за електронни компоненти в Рино, Невада. Според него, основното предизвикателство е липсата на цялостна верига за доставки в САЩ. Въпреки това, местното производство му позволява да избегне тежките мита и да запази конкурентоспособността си.
„Да, разходите ще нараснат, но няма да е толкова лошо, колкото 145% мито“, казва Ли.
Нефтохимическите гиганти също гледат към Америка
Според Йе Инмин, основател на консултантската компания Chem1, за китайските нефтохимически фирми изграждането на заводи в САЩ вече е логична стъпка.
Тъй като досегашният модел — внос на суровини от Америка и връщане на готови продукти — вече е обременен с двойно мито, директното производство в САЩ става по-изгодно.
Йе Инмин прогнозира „значителна вълна от инвестиции“ в американския пазар в рамките на следващите две години.
Последвайте ни
0 Коментара: