Концесионерът на летище София даде много важно обещание за бъдещето му
Едва след голямата инвестиция в новата сграда, летищните такси ще бъдат вдигнати, но не рязко
Бъдещият концесионер на летище София консорциум „Софт кънект“ не предвижда да съкращава служители. Част от сега работещите на аеропорта над 2300 души ще бъдат обучавани в академията на летище Мюнхен. Операторът на аеропорт в немския град, което е първото европейско летище с 5 звезди, ще управлява и най-голямото българско летище, коментира пред „Монитор“ говорителят на „Соф кънект“ Щефан Верман.
До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, са новото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2, като нови ръкави за качване в самолета и нов паркинг за автомобили. До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3, след извеждането от експлоатация на Терминал 1, а на негово място ще има карго терминал. Заради изискванията на нискотарифните превозвачи новият терминал няма да има ръкави, защото им излиза по-скъпо, обясни Верман.
Едва след голямата инвестиция в новата сграда, летищните такси ще бъдат вдигнати, но не рязко, за да може да се привличат големи авиолинии. Концесионерът предвижда засилване на проверката за сигурност и паспортният контрол за международните полети чрез допълнителни филтри.
През първите 2 години от концесионния период консорциумът планира да повиши нивото на обслужване и удовлетвореността на пътниците. Това обаче няма да стане за сметка на образуването на опашки, а напротив целта е пътниците по-бързо да преминават през контрола на уебсайта на летището ще се създадат инструменти и услуги за улеснение преди пътуване, които ще се предлагат от авиокомпании и от партньори доставчици.
Тези услуги ще включват полезна информация преди излитането, ориентиране и стимулиране на предварителното поръчване на храна, стоки, услуги и удобства.
По думите на Верман конценсионерът иска да доведем нови авиолинии, нови презокеански връзки, за развият София в хъб, свършващ Европа и Азия. Компанията ще разчита на и нискотарифните авиопревозвачи, тъй като те са двигателят на растежа на летище София през последните години.
Припомняме, че консорциумът обединява френския фонд Meridiam, специализиран в развитието на инфраструктурни проекти, известната у нас строителна компания Strabag и оператора на летището в Мюнхен. Meridiam има дял от 99% в обединението, а Strabag притежава останалия 1%.