Коронавирусът с поредно масово убийство
Пазаруването на Черния петък в Щатите е мъртво заради заразата
Пандемията от новия коронавирус уби пазаруването на Черния петък в Съединените щати тази година, пише „Ню Йорк таймс“.
Традиционно големите намаления привличат тълпи от хора пред физическите магазини, но тази година повечето граждани на Щатите избраха да пазаруват онлайн.
Анализатори от „Морган Стенли“ пресметнаха, че цялостно пазаруването на този ден е спаднало с 20% в сравнение с миналата година. За сметка на това обаче анализ на „Адоб Аналитикс“ сочи, че онлайн пазаруването е скочило с 21,6% в деня на Черния петък в сравнение с миналата година и са изхарчени общо 9 млрд. долара във виртуални покупки. В същото време „Адоб Аналитикс“ сканира около 80% от всички онлайн покупки за общо 100 американски фирми.
Печалбите за целия период от четири празнични дни около Деня на благодарността възлизат на 23,5 млрд. долара онлайн.
Пандемията повлия и на традиционния начин на организиране на намаленията. Много търговци обявиха спад в цените си предварително. Купувачите бяха призовавани да пазаруват повече онлайн, за да избягват контакт с болни от коронавирус.
Що се отнася до онлайн пазара в Съединените щати, американците пазаруват онлайн от доста време насам, но пандемията определено е ускорила този процес. Около 59% от американците са започнали с коледното пазаруване още през ноември, а физическите посещения на магазини на Черния петък са спаднали с 52%.
Пазарът вероятно ще трябва да пренастрои изчисленията си за конкретното тримесечие. Обикновено големите компании изчисляват печалбата си за празничния период от ноември до края на януари, за да обхванат всички празници в едно. Тази година обаче пазаруването е разтеглено и празнични подаръци се купуват още по-рано. Това означава, че е доста вероятно някои търговци да регистрират спад в продажбите си в най-активния сезон от годината, за сметка на ръст в други периоди.
Някои пазарни експерти вече прогнозираха края на Черния петък такъв, какъвто го познаваме, но други не са толкова крайно настроени. Според тях пандемията ще създаде нови пазарни навици у много от нас, но няма напълно да изтрие всички останали.