Българските пощи създават условия много лесно да бъдете ограбени, ако пазарувате в интернет. За това алармира Ивайло Бекиров, собственик на електронен магазин, съобщава пловдивският podtepeto.com. Клиенти, които бяха поръчали при мен играчки, ми се обадиха по телефона, че не могат да си ги вземат, защото се опасяват, че личната информация, която им изискват може да попадне в недобросъвестни ръце. За да се уверя лично, поръчах доставка от друг интернет магазин на части за мотор и се натъкнах на същия проблем, разказа той.
Ако пазарувате в електронното пространство и поръчката ви идва в пощата, за да си я приберете, на гишето изискват разпечатка от заявката, на която е отразено плащането - фактурата. То се прави съответно с дебитна или кредитна карта. Във формуляра на заявката са отразени всички ваши данни - номер на сметка, имена, адреси и т.н. Съответно пък горе в полето с адреса на сайта, когато е платена поръчката, се появява един алгоритъм, който на практика крие паролата и ID-то на вашата поща, обяснява Бекиров. Същата информация се явява и потребителското име на Пей пал акаунта ви например. Точно това изискват и като разпечатка. С въпросните данни всеки средно грамотен мошеник ще разполага вече и с парите в сметката ви.&nbsp;<br /> <br /> Ако не си дадеш данните, не можеш да си прибереш покупката. Не смятам обаче, че е уместно да отида в някаква държавна или частна институция и да си тръсна на гишето достъп до личните ми средства. Зад и пред тезгяха на една поща минават хиляди хора. Само преди месец откраднаха очилата на моя позната пред гишето на пощата в Бургас, докато попълвала някаква бланка. Освен това постоянно съдят разни младежи за източване на карти, значи е масова практиката да се присвояват лични данни, казва още Бекиров. /БЛИЦ<br /> <br />