1,3 милиарда евро оперативна печалба записват мениджърите на Lufthansa и SWISS в отчета си за годината, която вкара повечето от европейските авиокомпании в дълбока депресия. През 2008 г. германският превозвач е бил избран от над 70 млн. пътници в глобален план, от тях 400 000 са летели от и за България.
Пазарният дял на Lufthansa и SWISS е нараснал от 16% през 2007 на 19% през 2008 г. Партньорите са увеличили с 20% и приходите, и превозените пътници, похвали се генералният мениджър на Lufthansa за България и Албания Габор Хорват. Общо за Източна Европа през изминалата година компанията регистрира рекорден брой пасажери - 4,7 милиона.
Прогнозите за 2009 г. обаче са предпазливи. "Предвиждаме скромен растеж", каза Хорват, но увери, че в условията на икономическата криза, която вече обхваща и България, от превозвача ще се постараят да постигнат целите си.
При 11 нови дестинации, открити през 2008 г., за 2009 е планирана само една. 
В реакциата си на глобалната криза германците се опитват да следват стратегията си, подготвена и за тежки, и за успешни години. "През 2001 г. се справяхме със заплахите от терористични атаки, следващата година започна война в Близкия Изток, после от Азия тръгна паниката от птичия грип, миналата година в началото се тревожехме от цената на петрола, в края вече ни застигна финансовата криза. Ние в Lufthansa смятаме, че трябва да се поддържаме във форма постоянно", обясни Габор Хорват. Фокусираме се върху качеството и в трудни ситуации, добави той. В момента се изпълнява програма от над 200 проекта, които помагат да се извлича полезен опит от сравнителни анализи с други авиокомпании и с други индустрии, както и да се правят планове за синергия, включвайки други компании в тях.
Компанията не предвижда съкращения за момента. Служителите й са около 100 000 и сред тях има групи, които с готовност ще ползват неплатен отпуск или ще преминат на непълен работен ден, което осигурява на мениджмънта възможност за гъвкави решения. /БЛИЦ