„Макдоналдс“ си тръгва от Русия, но не съвсем
Компанията се опитва да продаде цялото си портфолио от ресторанти на местен купувач, като ще премахне името, логото, фирмените знаци и менюто
McDonald’s Corp. обяви, че се изтегля от Русия след 32 години работа в страната. С това действие компанията ще отпише от активите си между 1,2 до 1,4 млрд. долара.
Веригата за бързо хранене започна процедура по продаване на бизнеса си в Русия, след като временно беше затворила ресторантите си там, се казва с изявление на компанията, цитирано от „Блумбърг“.
В него се посочва още, че хуманитарната криза в Украйна вследствие на войната и непредсказуемата работна среда означават, че повече не е състоятелно да се работи в Русия, „нито това съвпада с ценностите на „Макдоналдс“.
Компанията се опитва да продаде цялото си портфолио от ресторанти на местен купувач, като ще премахне името, логото, фирмените знаци и менюто. Компанията ще запази търговската си марка в Русия.
През март „Макдоналдс“ съобщиха, че временно спират бизнеса си в Русия. Първият ресторант в Москва отвори през 1990 г., точно преди разпадането на СССР.
„Макдоналдс“ ще продължи да плаща на местните си служители, докато се търси купувач. В момента 62 000 души работят в ресторантите на веригата в Русия, които са 850.
„Макдоналдс се е съгласила да прехвърли бизнеса си в Русия на един от руските си партньори. Веригата ще възобнови дейността си още през юни под нова марка, съобщава източникът, близък до компанията, цитиран от световни агенции.
„Това решение е взето в резултат на поредица от преговори в Министерството на промишлеността и търговията, които бяха проведени от заместник-министър Виктор Евтухов“, посочва източникът.
Прехвърлянето на бизнеса ще позволи всички 62 000 души, работещи в ресторантите из цяла Русия, да запазят работните си места. Ще бъдат запазени и уникалната технология, ноу-хау и всички други активи на компанията.
От руското министерство на промишлеността и търговията са потвърдили официално само, че се водят преговори. От там посочват, че решението на „Макдонладс“ би могло да се приеме като цивилизовано и оптимално, ако не се вземе предвид политизираното изявление на компанията-майка.