Министър Шишков посочи поредната лъжа на Петков за газовата връзка с Гърция
Все още обектът прилича на строеж, има доста незавършени дейности, но забавянето ще се навакса
Още от първия ден МРРБ започва активна работа. Това стана ясно от брифинг на регионалния министър Иван Шишков, който представи екипа си и приоритетите на повереното му ведомство, пише Епицентър бг.
Първият приоритет е завършване на интерконекторната връзка с Гърция. Сред другите приоритети са поддръжката на пътната мрежа, както и ВиК секторът.
Остава само да бъде тествана връзката с мрежата на "Булгартрансгаз" и участъкът да бъде засипан
За газовата връзка с Гърция Шишков посочи, че заварил кореспонденция между различните ведомства и констатирал, че има доста незавършени дейности. Изготвена е програма за завършване на обекта, стана ясно от думите на служебния министър на регионалното развитие.
Ежедневни контакти се осъществявали със строителите на проекта. Шишков показа и снимки от обекта и подчерта, че все още газовата връзка все още прилича на строителен обект. Той е убеден, че забавянето ще се навакса. Министърът е ентусиазиран да се завърши интерконектора с Гърция.
При мобилизация на строителя на интерконектора е възможно газовата връзка с Гърция да бъде готова до 10 септември, посочи той.
Изнесените от министър Шишков факти опровергават твърденията на бившия премиер Кирил Петков и представители на ПП, че газовата връзка била изградена напълно.
Друга грижа на министъра е поддържането на републиканската пътна мрежа.
Заварих това, че няма никаква идея за зимно почистване, отчете Иван Шишков. Не са стартирали и обществените поръчки за зимното почистване. Той е разпоредил в кратки срокове да се осигури зимно почистване.
Усещането му е, че Агенция "Пътна инфраструктура (АПИ) е направила всичко възможно да се остави държавата без зимно почистване, за да се удължат договорите на настоящите фирми, които се грижат за снега през зимата. Искаме да спасим зимното почистване, увери министърът.
За пътната поддръжка Шишков каза, че строителните фирми са станали жертва на политиката. АПИ довела до пълен хаос пътното поддържане, по думите му. Магистрала Хемус не се строи в последните 6-7 месеца, обясни още строителният министър.
МРРБ продължава проверките по всички строителни обекти. Не се работи и по проблемното свлачище на АМ Струма. Амбицията на министър Шишков е да се засили пътното строителство на тунелите Витиня и Ечемишка. Освен това той е констатирал липса на стратегия за развитие на скоростните пътища и магистрали.
И ВиК секторът има проблеми и се нуждае от реформи. Министърът иска по-поносима цена на водата.
Иван Шишков започна брифинга с представяне на своя екип.
Заместник-министър Захари Христов ще отговаря за АПИ и концесиите, заместник-министърката Поля Занева ще отговаря за ДНСК. Третата заместничка Десислава Георгиева пък ще се занимава с жилищната политика.
Юлия Ивкова ще е началник на политическия кабинет на министерството, каза Шишков.
"Оста север-юг от Русе към Маказа няма никакво развитие. Тунелът на Шипка стои странично на цялостното трасе“, продължи с проблемите Иван Шишков, показвайки и онагледявайки нуждата от строителството на нови магистрали. Като основни проекти той посочи магистрала "Рила" и магистрала "Черно море".
Според него, проходимостта на нашите пътища, е много по-малка от движещите се автомобили и това водило до повишаване на катастрофи и пътния травматизъм.
Шишков отчете, че цената на водата се повишава заради високите цени на електроенергията. Освен това във ВиК сектора голям проблем бил и остарялата инфраструктура.
"Това, което можем да направим за 44 дни, можем да въведем в експлоатация интерконектора. Това важен въпрос за държавата и всеки ден работим. Можем да възобновим строителството на големите проекти, защото не можем да си позволим да бъдат спрени. Тези неща са важни и сме длъжни да ги направим. Относно пътищата - това, което сме намерили, е възлагането на АПИ с удължаването на договорите за текущи ремонти.
Тази година, при удължаване на срока от края на май до септември, има нови възлагания и те са предмет на предишната политика на предишните управляващи МРРБ и АПИ. Важно е да осигурим зимното почистване на държавата, което е важно“, каза още Шишков.
"Средствата, които стоят в холдинга, са намалели, ще дадем справката. Притеснява ни, че там стоят едни пари, които държавата е заделила и тези пари не се инвестират по никакъв начин.
Парите се обезценяват и не носят нужния ефект. Важното, което искаме да направим, е да възложим като проектиране, надяваме се, че в следващия редовен кабинет ще има малко повече приемственост, а не политика. Ние ще дадем нашия дял като експерти“, съобщи Иван Шишков.
"В бюджета на АПИ има пари в някаква степен. Въпросът е, че парите са разпределени хаотично, не отговарят на възлагания и на това, което може да се очаква да бъде завършено.
Ще направим анализ да прецизираме бюджета, да платим това, което е неотложно и да продължим. Пари в АПИ има, но те са за основните ремонти и ново строителство. Има пари, но не са планирани точно за какво. Проблемът не е дали е голям или малък бюджета на МРРБ или АПИ, а това, че няма проекти", изтъкна регионалният министър.
"Водата се върна. В МРРБ с много неща се занимаваме, но за водите, отношение има МОСВ. Този въпрос е извън компетентността“, отговори Шишков на въпроса къде изчезна река Искрецка, което доведе до водна криза в Своге и региона.
"Искам от "Автомагистрали" да ми дадат, поискал съм го още онзи ден, да дадат пълен график, включително и договора.
Искам първо - документ и второ график как ще бъде завършен. Лошото е, че не се работи интензивно, но искам да проверя какъв е договорът“, каза Шишков по темата кога ще приключат ремонтите в тунелите на магистрала "Хемус".