Схемата на Миглена Каканашева за избягване на ДДС по морето процъфтява. Далаверата нашумя, след като стана ясно, че Мегз е регистрирала на свое име цели 48 фирми. Хватката е, когато някоя от тях доближи задължителния за регистрация оборот от 50 хиляди, "километражът" да се закове на 48-49 хиляди лева и да се отваря ново дружество, което да започне да трупа оборот от нулата, пише в. "Телеграф".

По този начин се избягва начисляването на данъка. Подобна практика е била масова по морето миналата година, съобщават от НАП. Например инспектори установили, че всяко лято се регистрира нова фирма за един и същ търговски обект. Често за един магазин или кръчма се регистрират по две-три или повече фирми за сезона. Те били на подставени лица от обкръжението на реалния собственик. Първата фирма, доближила прага за регистрация по ДДС се самразява за две години, тъй като се гледа оборотът за последните 12 месеца. Следващия сезон се пуска отново в играта. 

Данъчни разказват и за друга вариация на схемата. Авери си наемат заедно един обект, всеки чрез своята си фирма, която си регистрира и отделен касов апарат. Целта е да могат да разбият оборота на две. 

От НАП напомнят, че са предприети спешни законодателни прпомени, за да се затворят тези вратички за избягване на ДДС регистрацията. 
Така, например, силно се скъси срокът за регистрация при достигане на 50 хиляди оборот и той стана 7 дни. 

Стотици данъчни се очаква да плъзнат по Черноморието, като част от тях ще са предрешени като туристи, правещи уж покупки. Тайните клиенти по бански си поръчват кафе или сок в някое плажно заведение и ако не получат касова бележка, налагат санкция.
От миналата година при подобно нарушение съответният обект се затваря за 30 дни. 

Освен тайни клиенти, НАП пуска из курортите патрули с обозначителните знаци на приходната агенция на униформата. Те ще проверяват за нарушения от магазинчета за сувенири и атракциони до ресторанти и хотели. 

Патрули ще дежурят и на входа и изхода на курортите, където ще инспектират микробусите, зареждащи хотелите.
Един от основните начини за наблюдение е чрез т. нар. открито наблюдение, когато данъчните застават до касовия апарат и след изкъсо дали всяка продажба се отчита. Скритият оборот лъсва и при инвентаризация и на касата. 

Данъчните отсяват рисковите обекти и чрез система за дистанционно наблюдение, която отчита оборотите в реално време. Ако се засече оборот с 30% по-нисък от обичайния, екип на НАП отива на място, за да види какво става. На наблюдаваните търговци се дава брошура, която е един вид предупреждение, че обектът им се наблюдава изкъсо. 

Според анализите на НАП най-рискови за криене на оборот са питейните заведения - барове и дискотеки. При 9 от 10 такива заведения се установяват нарушения. В същото време оборотите им са огромни. В най-хитовите заведения по морето се навъртат по 6-цифрови суми за едно денонощие. Те масово използват софтуер за управление на продажбите, който пък създава най-големи главоболия на инспекторите. Хватката е да се използва сървър, регистриран в облачно пространство, за да нямат данъчните достъп до данните за продажби. В същото време софтуерът е настроен така, че да се отчита например всяка втора продажба.