Обявеният от Столична община конкурс за външна реклама е на път да се провали за пореден път по вина на Красимир Гергов, алармират рекламисти.
&bdquo;Гергов не иска конкурсът да се проведе, защото не може да осигури обещаните 50 % пазарно присъствие на партньорите си от френската компания &bdquo;Деко&rdquo;. За да го направи, той трябва да вземе минимум по 5 пакета от двата формата &ndash; до 4 кв.м и до 12 кв.м, но конкуренцията му в конкурса е много сериозна. По този начин е застрашена сделката му с &bdquo;Деко&rdquo; и затова се опитва да спре търга&rdquo;, обясняват те пред БЛИЦ. <br /> <br /> Фирмата на Гергов &bdquo;К аут ов хоум&rdquo; участва чрез консорциума &bdquo;Прайм аутдоор&rdquo;. &bdquo;К аут ов хоум&rdquo; е новото име на &bdquo;Нюз аутдоор&rdquo;. През миналата година със сложна маневра Гергов прехвърли дяловете си на световния гигант в областта на външната реклама - френската фирма &bdquo;Деко&rdquo;, но срещу ангажимент за стабилното им присъствие на българския пазар. Говори се, че с него Гергов е предложил най-много до 10 % по-висока цена от първоначално обявената за конкурса. &bdquo;С такава оферта той не може да спечели&rdquo;, категорични са рекламистите.<br /> <br /> С другата си компания &bdquo;Пиеро 97 МА&rdquo; Гергов бил дал по-висока оферта, но тя пак не била достатъчно атрактивна, за да пребори конкуренцията на &bdquo;Имидж&rdquo; на бившата тв водеща и депутатка от НДСВ Диляна Грозданова. <br /> <br /> Конкурсът за рекламата е разделен на два пакета от по десет позиции. 13 са кандидатите за малките рекламни съоръжения, които са до 4 кв. м. 15 фирми пък са подали оферти за билбордовете до 12 кв. м. От двата пакета София планира да печели минимум 387 000 лв. За целия период на конкурса в общинската хазна трябва да влязат поне 46,4 млн. лв., или над 4,6 млн. годишно. В момента в общината влизат едва 2 млн. годишно приходи от реклама. Това е третият опит на &ldquo;Московска&rdquo; 33 да направи конкурс.<br /> <br /> 800 билборда има в момента върху общински терени и за тях агенциите плащат &quot;финансово обезщетение&quot; на добра воля. От тях &bdquo;Имидж&rdquo; на Диляна Грозданова има 30-35 %, а фирмите на Гергов около 40 %. <br /> <br /> Любомир Павлов, собственик на &quot;Труд&quot; и &quot;24 часа&quot;, и съпругата му Диляна Грозданова пък са хората, които се борят със зъби и нокти да има конкурс и нов регламент. Тъй като имат силно лоби в Столична община, те са убедени, че ще запазят досегашните си позиции на пазара на външна реклама в София. Грозданова се ползва с абсолютната подкрепа на началника на отдел &quot;Реклама&quot; в СО Евгени Радев и на председателя на общинския съвет Андрей Иванов. Радев е един от най-дългогодишните служители в общината, назначен още през първия мандат на Стефан Софиянски със съдействието на Михаил Михайлов и Любомир Павлов. Стефан Софиянски от години е близък приятел на Любомир Павлов, Диляна Грозданова беше член на неговата партия ССД.<br /> <br /> Стопанисваните от Грозданова билбордове са били предоставени на шефа на СК &bdquo;Левски&rdquo; Стоян Хранов. Преди няколко години с тристранен договор те са прехвърлени на агенция &bdquo;Имидж&rdquo;. <br /> <br /> Гергов пък се е сдобил със съоръженията си за външна реклама чрез постепенното им изкупуване от различни агенции. Освен това той разполага с огромно количество пана върху ел. стълбове и стопанисва 224 спирки на градския транспорт. <br /> <br /> Тъй като не може да разчита на подкрепа в общината, рекламният бос се опитвал да спре конкурса като използва влиянието си и протекции от приятели пред премиера. Бойко Борисов, по информация на БЛИЦ, отказал да се занимава с този въпрос, но маниерът на Красимир Гергов е да атакува първите мъже в държавата, за да си урежда сделки. Неговият голям коз е БТВ - той използва телевизията като &quot;тояга&quot; и &quot;морков&quot;, за да държи изкъсо политиците.<br /> <br /> Опитите на Столичната община да въведе ред в поставянето на външна реклама датират от 2006 г. Приетата в края на 2007 г. след едногодишна подготовка и обсъждания с рекламните агенции наредба за външната реклама в София беше обжалвана и дълго време не беше в сила. В края на 2009 г. Върховният административен съд се произнесе след почти две години дела на различните инстанции.<br /> <br /> Сегашната процедура също е обжалвана още при подаването на документите. Жалбата е подадена от малака варненска фирма, която не участва конкурса, но чието съществуване зависи от рекламните бюджети на &bdquo;Пиеро 97&rdquo; на Красимир Гергов.<br /> <br /> <strong>Надежда НЕНОВА, БЛИЦ</strong><br />