Продажбите на мотори и автомобили нарастват най-бързо от всички потребителски стоки за домакинствата. Това сочат данните на НСИ за 2015 г., за когато са последните подробни данни за продажбите по групи стоки, уточнява Стандарт.

Покупките на мотори и велосипеди скачат с 31,5%, а на автомобили с 27,2%. На трето място с ръст от 20% се нареждат продажбите на GSM-и. Веднага след тях се класира търговията с компютърна и канцеларска техника, където има ръст с 16,5%.

Оказва се, че най-голям ръст има в търсенето на средства за транспорт и комуникации, което явно се дължи на забързаното ни ежедневие. Изненадващо, в топ пет на стоките, при които има най-голям ръст на продажбите, влизат килимите и другите подови настилки. Търговията на дребно с тях се увеличава с близо 10%.

При нехранителните стоки спад се отчита в продажбите на строителни материали (-6,3%), части за коли (-2,2%), фотоапарати (-2,1%), телевизори (-1%) и обувки (-0,5%).

По отношение на храните ясно се вижда, че хората имат повече финансови възможности, но същевременно искат да се хранят здравословно. Според данните на НСИ, намаляват продажбите на масло и мазнини (-3,5%), на мляко, млечни продукти и яйца (-1,7%), на хляб (-1,4%) и кафе и чай (-1,4%). Сериозно обаче се увеличава потреблението на риба и рибни продукти, където се отчита ръст в продажбите с над 10%. Потреблението на вино и бира нараства съответно със 7,9% и 4%. А при захарта и сладкарските изделия търговията на дребно се увеличава с 5,3%. Хората ядат и повече месо (+3%) и плодове (+2%).