Нови български ИТ милиардери се задават на хоризонта, ето кои са те
Yotpo, която купи български стартъп, бе оценена на $1,4 милиарда
Щатската технологична компания Yotpo получи оценка от $1,4 млрд. при поредния рунд на финансиране, при който стартъпът набра още $230 млн. от настоящи и нови инвеститори.
През 2020 г. Yotpo придоби родния стартъп SMSBump. С част от набраните средства компанията планира да разшири софийския си офис и да го превърне в R&D център за Европа, казват в съобщение до медиите основателите на Михаил Стойчев и Георги Петров.
През изминалата година българската компания застана начело по растеж в портфоиото на Yotpo, като генерира ръст от над 170%. Към днешна дата платформата за SMS маркетинг се използва от над 90 000 онлайн бранда по цял свят.
Американската Yotpo предлага маркетингови платформи за интернет търговци и магазини.
"Винаги сме вярвали, че електронната търговия ще се превърне в доминираща форма на пазаруване, но през 2020 г. бяхме свидетели на невиждан растеж", казва Томер Тагрин, главен изпълнителен директор и основател на Yotpo.
"Предстои ни много интересна 2021 година, през която целим да разрастнем екипа в София до 80 души, от технически роли (програмисти, ръководители на екип, QA, DevOps), през човешки ресурси, маркетинг и дизайн специалисти, и още", казва още Стойчев.
"Този рунд отваря нови хоризонти за растеж пред нас, и офиса ни в България ще бъде ключов за постигането му.
Наред с разкриването на нови екипи предстои да разработим още много нови функционалности, които да затвърдят мястото ни сред водещите маркетинг платформи на глобално ниво", добавя и Петров.
В отговор на подема на електронната търговия в световен мащаб, стремежът на екипа в България е да разшири обхвата на приложението, правейки го достъпно за възможно най-много търговци и платформи за електронна търговия, както и да създаде синергична връзка между продуктите на Yotpo.
Платформата за SMS маркетинг е само едно от решенията, които ще бъдат част от бъдещата интегрирана платформа, заедно с продуктите за събиране и представяне на мнения и ревюта, разработване на програми за лоялност и рекламни визуализации, и други.