Няма да повярвате какво се случва с дизеловите коли в България
Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене продължават да спадат на Стария континент, а най-големият губещ е дизелът
Преходът към електромобили в Европа продължава, пише Bloomberg, цитирана от money.bg.
През първото тримесечие на 2021 г. продажбите на изцяло електрически и плъгин хибридни автомобили отговарят за 15% от общите регистрации, по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.
И макар този дял е малко под отчетения през последните три месеца на 2020 г., той е два пъти по-голям спрямо същия период на миналата година.
През 2020 г. Европа изпревари Китай като най-големия пазар за електромобили.
Очаква се Старият континент да запази лидерството си благодарение на щедри субсидии в Германия, Франция и Италия, както и заради новите предложения от Volkswagen и Stellantis.
През първото тримесечие на 2021 г. автомобилите на батерии в Китай отговарят за 8% от продажбите.
В Европа през първите три месеца на годината продажбите на плъгин хибриди се покачиха по-бързо от тези на електромобилите. Техният пазарен дял достига 8,1% от 3,2%, а на електромобилите расте от 4,2% миналата година до 6,6% сега.
Първата позиция сред производителите е за Volkswagen, която планира да изпревари Tesla по продажби до 2025 г.
Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене продължават да спадат на Стария континент, а най-големият губещ е дизелът. Но все пак трябва да се отбележи, че те все още отговарят за 65% от пазара.
От януари до март 2021 г. продажбите на дизелови автомобили спадат с 20,1% до 594 хил. и държат 23,2% пазарен дял, при 29,9% година по-рано.
При бензинът спадът е с 16,9% до 1,1 млн. продажби. Пазарният дял на бензина е 42,2% през първото тримесечие на 2021 г., при 52,3% през същия период на миналата година.
В България продажбите на дизелови автомобили също намалява — със 17,4% до 1 931 броя. При бензина има леко повишение от 3,8% до 2 971. Хибридните возила се радват на 1,8% по-висок интерес до 510 броя, а плъгин хибридите растат с 25,4% до 79.
Чистите електромобили бележат спад от 24,5% до 111, което може да бъде обяснено отчасти и с малкия пазар и зависимостта му от корпоративните покупки.