Отпадат заробващите срочни договори на телекомите
Глобул иска два месеца за подготовка за преминаване към безсрочни договори. От Виваком обявиха, че могат да го направят още другата седмица, а от Мобилтел подкрепят само принципно предложението.
След серия протести и трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на договори на своите клиенти, съобщиха техни представители по време на кръгла маса, свързана с проблемите с клиентите на телекомите. <br /> <br /> След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, обявиха след срещата от Виваком. Промяната влиза в сила след 1 март. Компанията обяви, че "дава пример и очаква от другите два големи оператора на пазара да въведат същите условия в най-кратък срок". В противен случай ще бъдем принудени да върне в действие автоматичното подновяване, коментираха от телекома. <br /> <br /> "Глобул ще предприеме нужните действия по премахване на спорната клауза от срочните договори след като бъдат уточнени конкретните параметри, начин, условия и срокове за това", коментира Ясен Гуев, директор корпоративна политика на оператора. Според него актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца. От Глобул обаче също искат конкурентите им да спрат с автоматичното подновяване на договорите си. "Практиката трябва да бъде преустановена и от доставчиците на фиксирани услуги, интернет и телевизия", смята Гуев. <br /> <br /> Единствено М-Тел не се ангажирал с конкретни срокове за премахване на спорната практика. "М-Тел"вече обяви, че принципно подкрепя тази стъпка и изразява готовност за премахване на клаузата за автоматично подновяване на договорите, ако тя се приложи едновременно и от другите два оператора, както и от всички компании в сектор комуникации", обявиха след срещата от телекома. От компанията обаче добавят, че това трябва да стане след "задълбочено обсъждане от всички гледни точки и аргументи". В позицията на компанията пише още, че за "въвеждането на тази промяна е необходимо технологично време". Точен срок обаче не е посочен в официалната позиция на телекома. <br /> <br /> ./БЛИЦ<br /> <br /> <br />