Пак ще има конкурс за туристическо лого на България

Идеята била да се доразвие бранд стратегията на страната ни

Министерството на туризма обявява национален конкурс за нова концепция за туристическо лого на България. В конкурса, който се провежда със съдействието на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ), ще могат да участват всички желаещи, а проектите ще се приемат от днес до 4 април, , съобщиха от пресцентъра на ведомството.

&nbsp;Конкурсът цели да доразвие бранд стратегията на България и да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни. Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България, се припомня в съобщението. <br /> <br /> Въпреки това, останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента - бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - &quot;Открий и сподели&quot; на български и &quot;A Discovery to Share&quot; на английски език. <br /> <br /> Конкурсът ще премине в два основни етапа. В първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти - финалисти, като журито ще се състои единствено от представители на НХА и СБХ. <br /> <br /> Избраните проекти в &quot;късата листа&quot; ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и ПР агенции, маркетолози - ще направи финален избор на най-добрия идеен проект чрез тайно гласуване. <br /> <br /> Сред основните изисквания за изработване на проект за лого на България са предложенията да са съобразени със слогана &quot;Открий и сподели&quot; и &quot;A Discovery to Share&quot;. В предложенията трябва задължително да се съдържа думата &quot;България&quot; за варианта на български и &quot;Bulgaria&quot; за варианта на английски език. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта - цветен и черно-бял.