Патентен данък от 400 лв. до 1000 лв. ще се плаща за всяко такси. Конкретният размер на налога ще се определя от общинските съвети на населените места. Това предвиждат промени в Закона за местните данъци и такси, които са внесени в парламента от председателя на бюджетната комисия Менда Стоянова (ГЕРБ) и група народни представители, съобщава „Стандарт”.
Патентният данък ще замени облагането на таксиметровите компании с налог от 10% върху печалбата. Всяка година до 20 април таксиметровите фирми ще трябва да декларират колко коли притежават и да платят дължимия патентен данък в общината. Само за 2016 г. този срок ще бъде до края на месец май. Като е предвиден и ред за плащане на налозите, ако такси започне дейност в течение на годината, както и за възстановяване на част от данъка, ако колата спре да работи през годината. <br /> <br /> Друга съществена промяна, е че разрешителните за извършване на таксиметров превоз ще се дават от общините за срок от една година. По отношение на издадените досега разрешителни се предвижда преходен период като те ще запазят действието си за срока, за който са издадени, но той не може да бъде по-дълъг от 31 декември 2016 г. Предлагат се и промени в Закона за автомобилните превози, така че да се върне правото да се извършва таксиметрова дейност от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Точно по този начин работят големите таксиметрови компании. Но наскоро бяха приети поправки в закона, според които тази практика трябва да бъде прекратена от 21 ноември.<br /> <br /> Връщането на патентния данък за такситата е добра новина. Това заявиха управителите на двете от най-големите компании в София &quot;О.К. Супертранс&quot; и &quot;Радио СВ такси&quot; Людмил Лазаров и Емил Игнатов. &bdquo;С премахването на патентния данък преди 8 г. държавата се лиши от приходи, тъй като има много начини за заобикаляне на закона, и от 5 г. се борим да убедим държавата за връщането му&rdquo;, заяви Игнатов. &bdquo;Последно патентният данък в София беше 650 лв., а сега вероятно ще го направят 1000 лв.&rdquo;, каза Игнатов и допълни, че това е единственият начин да се изкара на светло сивият сектор, а част от лошия имидж на бранша ще бъде изчистен. &bdquo;Единственото ни притеснение е да не ни карат да плащаме и патентен данък, и ДДС върху оборота&rdquo;, каза шефът на &bdquo;О.К Супертранс&rdquo; Лазаров.<br /> &nbsp;