Пазарът на нови автомобили отлепи от дъното, което достигна през август, като през септември продажбите са с 65 повече от последния летен месец. През деветия месец на годината статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители(ААП) отчита 1877 сделки, пише "Дневник"
През август те бяха 1812 - най-лошо постижение за последните три години. Поглед към миналия септември със сигурност обаче натъжава дилърите, тъй като тогава те са успели да продадат 4564 нови автомобили, или спадът е над 58%. <br /> <br /> Като цяло за първите девет месеца на годината в България са били купени 21 075 леки и лекотоварни автомобили, камиони, автобуси и мотоциклети. Година по-рано продажбите са били с почти 53 на сто по-високи(44 490). Най-драматичен остава спада при търговията с камиони, където пазарът се е сринал с над 80% - 3097 срещу 664 сделки. Причината е ясна - проблемите в строителството, боксуването на инфраструктурните проекти и спирането на финансирането от банките на подобни крупни инвестиции.<br /> <br /> Най-слабо се отразява кризата на дилърите на мотоциклети, които отчитат свиване на поръчките с малко над една трета. Любопитното тук е, че в класа между 500 и 1000 кубика дори има повишаване на продажбите от 56 на 96, което се дължи на крупна сделка на един от дилърите на БМВ с МВР.<br /> <br /> Що се отнася до най-популярните марки на нашия пазар промяна няма, като при леките автомобили &quot;Тойота&quot; продължава да е лидер с 11.05% дял, формиран от 2241 продажби. Вторият &quot;Фолксваген&quot; отчита 1931 сделки(9.52%). Бронзът е за &quot;Опел&quot; - 9.15 на сто дял и 1856 продажби.<br /> <br /> При камионите &quot;Мерцедес&quot; е недостижим с 340 поръчки(42.71% от пазара), следван от &quot;Ивеко&quot;(236) и &quot;Ман&quot;(91). &quot;Пежо&quot; е едноличен лидер пи двуколесните моторни превозни средства със 171 сделки, като държи над 45% от пазара. Втората позиция е за БМВ, а третата за &quot;Паджо&quot;. /БЛИЦ