Платинено пречистена водка вече и у нас

Благородният метал придава мекота и баланс на вкуса и аромата

Водката е втората по популярност категория алкохолни напитки в България, която отстъпва само на ракията. Основни характеристики на пазара ѝ са изключителният динамизъм, многообразието и силната конкуренция. В условията на оспорвано съревнование за качество, нова иновативна технология за производство на водка е въведена у нас в началото на тази година.

Особеното при нея е руският патент за пречистването на напитката чрез благородния метал платина. Наша, много известна марка е започнала производство именно по този висококачествен метод за постигане на съвършено балансиран вкус.
 
Според технолози, запознати с метода, платината е бъдещето в производството на водка в световен план, а към момента е най-съвременната технология за обработка и пречистване. Различава се от определяната като най-добра досега сребърна филтрация с това, че в активните центрове на въглена вместо сребро е имплантирана платина, която е един от най-силните съществуващи катализатори. Това води до многократно ускоряване на сложните физико-химични процеси, протичащи при контакта на активния въглен с високоалкохолната смес.
 
През платината преминава готовата напитка, като потокът, скоростта и времето за контакт се определя от сертифициран технологичен екип, който контролира всеки един процес, за да гарантира качеството на получената водка. То се прецизира на базата професионално извършен органолептичен (дегустационен) анализ и на химични анализи на компонентите, извършени в собствена акредитирана лаборатория. Резултатът е изключително пречистена водка с първокласно качество, която гарантира само приятни мигове при консумация.
 
За водката се оказа важно не само как ще се почувстваме на сутринта, а как тя се усеща от рецепторите в устата, коментира в своя статия с възхита по платинената филтрация световното списание Esquire. Стив Райт, консултант по дестилиране на водка с дългогодишен стаж и опит при топ производители на водка по света пък споделя: „Хората едва наскоро започнаха да обръщат внимание на текстурата на водката“, пояснявайки, че платинената водка освен пречистена, е с много богата и мека текстура и всеки опитен познавач може да я отличи от всички други водки.
 
Инвестицията в иновативния метод е значителна и непосилна за повечето производители, но е оправдана за марки, които имат голямо разпространение на международните пазари. Марката Flirt към момента присъства на 83 пазара и бележи 60% растеж на обемите в рамките на 2015 година, споделят от компанията производител. Най-силна дистрибуция има в столиците и всички по-младежки и клубни градчета в Европа, Северна Америка, Близкия Изток, Азия и Африка, а от тази година застъпва в Далечния изток и дори на Карибите.
 
Въпреки сериозните заявки, които дава това технологично постижение в световен план, новата технология ще бъде представена първо на българския пазар. Международните партньори на марката ще могат да опитат Flirt Platinum Filtered за първи път на ексклузивното й световно представяне в Кан, Франция през октомври тази година, но ще имат възможността да я въведат на своите пазари през идната 2017 г. Дотогава на световната сцена ще продължи да присъства Flirt Silver Filtered, с която технология водката се налага успешно в последните 5 години.