До момента има постъпили над 16 000 жалби срещу всички монополи и отделно срещу мобилните оператори.
Формирането на сметките, заробващите договори за абонатите, лошата връзка на места, както и притеснителното събиране на копия на личните карти доведе до масово недоволство към мобилните оператори. <br /> <br /> В сутрешния блок на БНТ музикантът Дани Милев, който е член на сдружението на пострадалите от монополистите, заяви, че има постъпили над 16 000 жалби срещу всички монополи и отделно срещу мобилните оператори. Над 600 граждани само са се записали да приемат жалбите по телефоните. Сдружението ще заведе колективни граждански искове по всички жалби. Телефонът на който се приемат сигнали е 02/843 53 56. <br /> <br /> &ldquo;Не бива мобилните оператори да бягат от дискусия и отговорност&rdquo;, заяви от своя страна Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) цитира европейската директива за универсалната услуга, според която максималният размер на договорите е 2 г., като операторите са длъжни да предложат 12-месечен договор.<br /> И трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на индивидуалните договори на своите абонати, съобщиха техни представители по време на кръгла маса, свързана с проблемите с клиентите на телекомите.<br /> Октомври 2009 КРС е изпратила становище към операторите, в които предлага да отпадне клаузата за автоматично подновяване на договорите. Но когато е криза и операторите чувстват, че са им намалени печалбите, започват нелоялните практики, допълни Божков. /БЛИЦ<br />