Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания „Мейджи корпорейшън“, представено днес на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата.
От 1972 г. досега &bdquo;Мейджи&ldquo; произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество &bdquo;Ел Би Булгарикум&ldquo;. В момента в Япония продуктът българско кисело мляко на &bdquo;Мейджи България&ldquo; е по-известен като бранд от &bdquo;Кока-Кола&ldquo; и &bdquo;Данон&ldquo;, а 57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването. <br /> <br /> Ще направим всичко възможно, за да продължи доброто сътрудничество между нашите две компании, увери на срещата министър Лукарски, който е принципал на &bdquo;Ел Би Булгарикум&ldquo;. Кавамура благодари за изключителното партньорство, което среща от страна на българското правителство и изрази надежда, че съвместната дейност с &bdquo;Ел Би Булгарикум&ldquo; ще се разширява. Той посочи, че от 2013 г. &bdquo;Мейджи&ldquo; произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. <br /> <br /> Японският бизнесмен сподели, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави. Министър Лукарски го увери, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права. Кавамура посочи, че българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот. <br /> <br /> Последният лицензионен договор на &bdquo;Мейджи&ldquo; с Ел Би Булгарикум&ldquo; е със срок до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името &bdquo;България&ldquo;, срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция. /БЛИЦ<br /> <br />