Пощенска банка обяви победителите в своята КСО платформа „Вселена от възможности“

Проектите на първо място във всяка от категориите „Дигитални иновации“, „Образование“ и „Зелени проекти“ спечелиха финансиране за общо 30 000 лв.

На 14 септември по време на специално събитие в Университетската ботаническа градина в гр. София бяха наградени победителите в иновативната дигитална платформа на Пощенска банка „Вселена от възможности“.

Тя бе създадена по случай 30-годишния юбилей на финансовата институция, за да насърчи интересни идеи, свързани със социално предприемачество в полза на обществото. 30 от общо 238 проекта с потенциал в ключовите области „Дигитални иновации“, „Образование“ и „Зелени проекти“ достигнаха до финалния етап на състезанието, а в началото на септември след решителния вот на авторитетно жури бяха избрани тримата победители – по един проект във всяка от тях.


Стойността на финансовата подкрепа, която получи всеки победител, е 10 000 лв., с което авторът се ангажира със срок за реализиране на проекта си в рамките на 6 месеца от датата на получаване на финансирането. Водещ на церемонията по награждаване бе Ники Кънчев.

На локацията на събитието бяха обособени три сензорни устройства с интуитивен интерфейс – по един за всяка категория, където гостите имаха възможността сами и в детайли да разгледат същността на презентираните проекти. Церемонията стартира с кратко въведение и представяне на финалистите с видео визитки, след което се пристъпи към официалното награждаване на победителите.


Първото място в категория „Дигитални иновации“ спечели проектът Infinity Toy Box – платформа за наемане на детски играчки, книги и игри. Тя цели да запознае децата и техните родители с по-екологични начини на потребление и ползите от кръговата икономика.

С помощта на платформата родителите ще могат да наемат различни образователни артикули за своите деца, които да използват за определен период и лесно да заменят за нови. Разработката на платформата стартира в началото на годината, като с помощта на спечеленото финансиране предстои да бъдат направени специални образователни кутии, подходящи за деца от 0 до 2-годишна възраст.


Проектът, заслужил отличие в категория „Образование“, е идея за изграждане на Софийски планетариум „Андромеда“, в който се планира да се прожектират астрономически и научнопопулярни филми, подходящи за всички възрасти, както и да се провеждат курсове за деца и юноши. Основната цел на проекта е да популяризира естествените науки сред жителите и гостите на столицата, използвайки иновативни прожекционни методи.

Победител в третата категория „Зелени проекти“ е инициативата „Чиста вода“ на социалното предприятие „Чудната градина“, в което работят 21 души с увреждания. Целта на проекта е да осигури собствен водоизточник чрез дълбочинен сондаж на чиста вода за градината, в която се отглеждат цветя и зеленчуци.


Специална поощрителна награда от 2 500 лв. получи проектът „Зелена класна стая“, който има за цел да стимулира включването, изграждането на идентичност и откриването на алтернативи за житейска реализация на деца и младежи от изолираните села в района на Велинград.

„Тази година е по-специална за Пощенска банка, тъй като празнуваме своята 30-годишнина. И сме щастливи, че именно сега успяхме да реализираме проекта „Вселена от възможности“, като част от нашата активна политика за корпоративна социална отговорност, с който надграждаме действията ни в сферите на образованието, опазването на околната среда и популяризираме иновациите в съвременното общество.


Платформата предизвика изключително голям интерес сред обществеността, откроявайки множество проекти и добри идеи в полза на обществото, които заслужават да бъдат представени. Категориите, които подбрахме при стартирането на инициативата, отговарят изцяло на мисията и ценностите на нашата банка, тъй като не сме спирали да предлагаме иновативни дигитални решения за удобство на клиентите ни, да развиваме различни зелени инициативи и да допринасяме за постиженията в образованието.

Вярваме, че настоящето днес предоставя вселена от възможности за бъдещето ни утре. Всички тези добри проекти, които видяхме, го доказват напълно. Благодарим на участниците, които бяха достатъчно смели и споделиха своите креативни идеи с нас“, коментира Димитър Шумаров, изпълнителен директор, главен финансов директор и член на Управителния съвет на Пощенска банка.


Проектите, които бяха допуснати за участие в състезателния характер на програмата, трябваше да отговарят на редица критерии, сред които за новаторство, качество и приложимост. На ексклузивно създадената иновативна онлайн платформа www.30yearspostbank.bg всеки желаещ (гражданин или организация с нестопанска цел) имаше възможност да представи своята атрактивна идея с фокус върху социалното предприемачество.

238-те проекта в полза на обществото, които участваха в надпреварата за безвъзмездно финансиране, бяха разпределени съответно – 39 кандидатури в категория „Дигитални иновации“, 136 кандидатури в категория „Образование“ и 63 в категория „Зелени проекти“.

До края на месец юли потребителите имаха възможност да гласуват за избран от тях проект през платформата, с което определиха 30-те най-добри идеи. През последния етап независимо жури разгледа и оцени финалните кандидатури, чиято методика се основаваше на подробен анализ с проверка на всяка идея за съответствие и допустимост – техническа, финансова и творческа.

Експертното жури бе в състав: