Председателят на СОС: Кирил Петков оставя София без автобуси и трамваи
Даде ми и съвет да правим съкращения на служителите в градския транспорт, оплака се още Георги Георгиев
Премиерът Кирил Петков е отказал да осигури компенсации на общините за градския транспорт, който се бори с главоломното повишение на цените на горивата, каза председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев, пише Труд бг.
Пред Общото събрание на НСОРБ министър-председателят, в отговор на въпрос на Георгиев, е заявил, че няма причина за проблемите в транспорта не е поскъпването на горивата.
„Според него в София трябва да се премахнат автобусни линии и трамваи, защото вече имало метро.
Даде ми и съвет да правим съкращения на служителите в градския транспорт. За разлика от премиера, аз ще вляза в конкретика и ще кажа, че линиите от наземния и подземния градски транспорт се ползват от български граждани.
Едни подкрепят една партия, други – друга, а трети не гласуват за никого. Но всички те съвестно плащат данъците в града, в който живеят и работят. А сега ще трябва да платят и цената на политическата агресия на централната власт, която е обявила война на столицата“, заяви Георгиев.
Той добави, че всичко това е видно от актуализацията на държавния бюджет, в която София е пренебрегната.
„Близо 2 милиона души стават заложници на някакви общи приказки за “оптимизация” с 20-30% - без да се прави и най-малък опит за постигане на разумно решение в името на гражданите.
Освен това 100% от трамвайните линии в София имат връзка с метростанции, т.е. те са довеждащ транспорт за метрото. Над 70% от автобусните линии, също.
Наземният транспорт е довеждащ, не можем да караме хората да вървят по 7-8 километра до метростанциите. Наред с това, над 70% от разписанията са актуализирани - това се прави ежемесечно.
Съкращават се и служители в администрацията, но не можем да уволним шофьорите и ватманите - да не би някой от правителството да обещае да дойде да кара автобусите в София? Недопустимо е отношението към София“, категоричен бе шефът на СОС.
Столицата имат нужда от 143 млн. лв., за да се справи с кризата в градския транспорт и да не се наложи да разрежда линиите.