Около медийния бизнес на бившия депутат и собственик на банка "Славяни" Георги Агафонов отново закръжаха слухове за продажба. “За кой ли път”, възкликнаха в една от телевизиите, където БЛИЦ потърси потвърждение. “Поне 20 пъти се е говорило досега за преговори с нов собственик, но нищо не се е случвало след това”, отбеляза шеф на екип, който в момента е в отпуска.
Проверка на телефоните на останалите мениджъри установи, че преобладаващата част от тях са на почивка. Нищо необичайно в този сезон. Един от събеседниците ни обаче уточни, че предаването му е спряно, както и много други, още в началото на лятото, т.е. човекът кара една истинска л-я-я-я-тна отпуска. Не бързайте обаче да му завиждате, защото не можа да си спомни откога не са му плащали. Последната изплатена фактура май била от февруари.
Преди време имаше вълнения заради неплатени заплати в няколко от телевизиите на “Юнайтед медия”, недоволство се разля в интернет и по вестниците и заради отношенията с водещия Боби Цанков, който по думите на напуснали най-голямата телевизия в групата – “7 дни ТВ”, колел и бесел там. Но, както обобщи изпълнителният директор на един от екипите, “във всяка телевизия има проблеми”. Въпросът е продава ли се медийната група или не. А може би по-точният въпрос е: купува ли се или не.

Една от най-спряганите личности, които пазаруват медии напоследък, Ирена Кръстева, на въпроса ни докъде са стигнали с Агафонов, отсече: “Аз не преговарям с никого, вие пишете каквото си искате”. Ако се съди по изпуснати тук и там реплики на отговорните фигури в медийната група, разговори е имало. Прекъсване може би е настъпило при обсъждането на цифрите.
Самият Агафонов е цитиран в публикации да обявява за продан всичко и едва ли се шегува. Официално според регистрите продавачи би трябвало да са синът му Иван и другият съсобственик на икономическа групировка "Перун", която държи 98% от "Юнайтед Медия" - Иван Колев. Когато обаче се прехвърля реална собственост, на масата за преговори по правило сяда босът.

Какво е сложено на тезгяха

Според официалните данни за компанията, това са

“7 Дни ТВ” - сателитна и кабелна телевизия за цялата страна. Програмата й се разпространява на територията на цяла Европа и част от Азия и Африка чрез сателит EutelSat W2 (излъчва от 13 години);

“Здраве ТВ” - (излъчва от май 2006 г.);

"Вяра ТВ" - сателитен и кабелен канал с образователна програма, разпространява се чрез сателит EutelSat W2;

“Багри ТВ” - музикално-образователен канал, представя българската народна музика, обреди и обичаи;

"Джипси ТВ" – животът е песен!

"Хип-Хоп ТВ" - най-доброто от европейската и балканска хип-хоп култура – hip hop и r*n*b, break dannce и graffiti, underground и old school;

радио “Хит 7” – за модерна и ретро музика;

радио Gypsy - Първото ромско on-line специализирано радио в България;

Hip Hop Radio - представящо ервопейската хип хоп сцена.

Освен изброените медии в състава на медийната група са още

мултимедийният портал www.utv.bg, Gsm.Utv.bg – където потребителите могат да разпускат с над 700 игри, както и с развлекателни реклами и видеоклипове,

Mediajobs.bg - сайт за търсещите нова работа или персонал,

Zahar4e.com - за запознанства,

Udesign.bg и Uspace.Utv.bg - лично място в мрежата за рисуване, музика или просто светът да научи за теб.

Интересът към тази част от бизнеса е продиктуван от споделените и на официалния сайт на компанията очаквания, че до пет години пазарът на интернет рекламата ще достигне обеми от 16 млрд. евро., което на практика означава двойно увеличение до 2012 г. спрямо сегашните нива (около 7.5 млрд. евро).
Но очакванията са едно, а реалните постъпления съвсем друго. Така е вероятно и с останалите гръмки проекти на “Юнайтед медия”. Една от атрактивните телевизии – “Багри”, по замисъл отдавна трябваше да е в мрежите на кабелните оператори, в действителност си е там, откъдето започна – в интернет.

Всеки път – по интересен начин

На Георги Агафонов, с каквото и да се захване, все му върви на скандали, иде му отръки да става медиен герой. Може би само в парламента не вдигна достатъчно шум около себе си, но там конкуренцията все пак е доста голяма. Още на старта на телевизионния проект настъпи разрив с един от съдружниците - Румен Артарски, и така по паралелна писта тръгна "Тв 7". Шумно бе оттеглянето и на Диляна Грозданова, която коментира пред медиите, че “не иска да работи в телевизия със собственик, който прави консорциум с Димитър Иванов".
И в други проекти на бившия банкер бъка от любопитни подробности. Миналата година във Варненско местните наскачаха, когато се разбра, че митрополит Кирил е станал съдружник на Агафонов и му е отстъпил право на строеж на 14 дка църковен имот в местността "Траката”. Основателят на "7 дни" бе с намерение да изгради ваканционно селище "Света Анна" със SPA хотел. Също имотна бе година по-рано една сага в Доминиканската република, където полицията издирваше Агафонов, според публикации - заради изчезването на неговата приятелка Надя Георгиева. Вече на българска земя бизнесменът разказа, че дамата се опитала да обсеби негов имот в Чоко, закупен още през банкерския му период, през 1993 г. Според разказа Георгиева отишла в карибската държава сама и започнала работа, после си извадила фалшив нотариален акт и ипотекирала от свое име имота за 160 000 долара. /БЛИЦ