Пускат в „Лев Инс“ гигантите UBS и JP Morgan?
Две от най-големите световни финансови институции – UBS и JP Morgan, са проявили интерес за участие в капитала на „Лев Инс“, обявиха от застрахователната компания. Изпълнителният директор Стефан Софиянски заминава да обсъди офертата, както и процедурите за създаването на IPO на компанията и листването й на Лондонската стокова борса (London Stock Exchange).
Съобщението идва в момент, когато „Лев Инс“ е така или иначе във фокуса на общественото внимание покрай ареста на спецагента Алексей Петров и конфискацията на сървърите на компанията. Централните офиси бяха затворени около седмица след полицейските обиски.<br /> <br /> Преди няколко дни от борда дадоха знак, че израелските акционери са решени да бранят инвестицията си и да не губят позиции в създалата се политико-криминогенна обстановка около дружеството. В оперативното ръководство влизат двама техни представители - Габриел Ласт, който става председател на Управителния съвет, и Уди Фришман, който става заместник-председател на Надзорния съвет. Според референциите двамата са дългогодишни професионалисти в областта на застраховането и са авторитетни имена в този бизнес в световен мащаб.<br /> <br /> Посещението на Софиянски в централите на гигантите UBS и JP Morgan може би е следващата стъпка към преодоляване на негативните въздействия върху застрахователната компания, която има общ пазарен дял 10,8% (по данни на Комисията за финансов надзор към края на ноември 2009 г.) и е най-големият застраховател по "Гражданска отговорност" с пазарен дял 24% към края на септември 2009. <br /> <br /> В медиите се обсъждат възможностите за смяна на правилата на играта в най-големия сегмент на застрахователния пазар след ареста на бившата барета Алексей Петров, смятан за скрит собственик на "Лев Инс". По данни на "Капитал" 70% от стойността на застрахователните договори в страната е свързана с автомобили – "Каско" и "Гражданска отговорност". Изданието публикува и неофициални твърдения, че "Лев Инс" от месеци насам е между компаниите, които не се издължават редовно, както и че резервите, заделени в дружеството за един и същ брой застраховани по "Гражданска отговорност", са в пъти по-малки от тези на конкурентни компании като "Булстрад", "Алианц" или ДЗИ. Поставя се под въпрос и възможността на компанията да покрива потенциалните обезщетения по застраховката на кредити, където "Лев Инс" отново е пазарен лидер. <br /> <br /> /БЛИЦ