Свързаното с всички правителства досега бивше ченге от ДС - УБО Красимир Гергов през 2012 г. ще получи достъп до 22,8 млн. лева за национална туристическа реклама. Това разтръби в. "Атака", цитирайки прессъобщение на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
От МИЕТ обявиха за решението да се отпуснат нови милони за реклама на туризма, взето на заседание на Националния съвет по туризма, председателстван от Трайчо Трайков. Част от този съвет обаче е и Националният борд по туризъм (НБТ), управляван от... Красимир Гергов. През август 2009 г. той бе осветлен като част от комунистическите служби. Гергов бе проверен като собственик в &quot;Кантус фирмус&quot; АД заради &quot;Класик ФМ радио&quot; АД. Той е бил щатен служител на Управление за безопасност и охрана (УБО, Пето управление на ДС) от 1985 г., когато е назначен като разузнавач. Същият зае поста в НБТ от своя предшественик Свинаря на Гоце - Георги Гергов.<br /> <br /> От данните става ясно, че парите за реклама, където монополист е именно бившият охранител от УБО, през 2012 г. ще се увеличат 4,1 млн. лева. Ръстът в средствата е основно за сметка на проектите, финансирани по линия на Оперативната програма &quot;Регионално развитие&quot;.<br /> <br /> На заседанието на Националния съвет по туризъм е отчетена годишната програма за национална туристическа реклама през 2011 г. и е представена новата за следващата година. През 2011 г. предвидените средства за национална туристическа реклама бяха 18,7 млн. лв., от които 7,7 млн. лв. по програмния бюджет на министерството на икономиката, енергетиката и туризма, а останалите - по Оперативна програма &quot;Регионално развитие&quot;. За 2012 г. обаче общата сума вече е 22,8 млн. лв. Като 8 млн. лв. от тях са осигурени от бюджета на министерството (сиреч от парите на българския народ), а останалите - по оперативната програма. Съветът е решил към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама, с консултативни функции.<br /> <br /> &quot;Трябва ли да напомняме, че Красимир Гергов е известен именно със своите &quot;консултантски&quot; заложби, под чиято форма повече от 10 години управляваше бТВ вместо да се осветли като собственик&quot;, питат от &quot;Атака&quot;. Сега същата схема се прилага и за реклама на туризма. Според министерството на Трайчо Трайков тази нова &quot;работна група&quot; ще е в помощ и на сектора, и на министерството. До седмица бизнесът трябвало да представи кандидатурите си за участие в нея.