Разкриха нова схема, с която яко ни дерат и мамят в магазините

Изследване установява, че при повечето от кутиите с бонбони има огромно незапълнено пространство, или опаковката тежи повече от съдържанието

Кутии, тежащи повече от бонбоните в тях, се продават на родния пазар. Това установи проучване на Асоциация „Активни потребители“, пише Телеграф бг.

При него са тествани общо 39 различни марки и на отделни производители бонбониери. При една от тях е установено, че опаковката тежи общо 199 грама, а съдържанието 170 грама.

Така заедно с огромната кутия този вид бонбони са и най-скъпи от тестваните, като килото излиза близо 100 лв.

Въздух

Изследването установява, че при повечето от кутиите има огромно незапълнено пространство.

Само в две от кутиите процентът на запълване е над 50%. На другия полюс с 10% и по-малко запълване на обема на кутията са 10 от проверените опаковки. Всички останали марки се разполагат в диапазона от 11% до 29%.

Така шоколад от 100 г се побира в опаковка с обем от около 110 куб. см, а бонбоните с най-малко тегло са опаковани в 813 куб. см. Това означава, че в опаковката на бонбоните могат да се поберат близо 8 шоколада.

Уплътняване

Подобни практики не са нарушение и не се санкционират. Производителите имат право сами да преценяват какво количество в каква опаковка да предлагат.

Важното е потребителите да са информирани и да не се оставят на импулса и бързата визуална преценка при пазаруване, а да вземат максимално информирани решения.

От асоциацията съветват, когато купувате бонбони, задължително да четете информацията за теглото на бонбоните.

Големите опаковки генерират повече отпадък и носят повече негативен екологичен отпечатък. Подробности за цялото изследване има на страницата на „Активни потребители“.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук