Разширението на летището се прави по всички изисквания за Шенген. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на първата копка на разширението на галерията на Терминал 2 на летище “София”. Стойността на проекта е близо 2 млн. лева. Избраният чрез обществена поръчка строител е АТ “Инженеринг 2000”.
Реконструкцията и разширението на галерията на Терминал 2 на летище София се извършват заради непрекъснато нарастващия брой пътници и необходимостта от по-качествено и бързо обслужване.<br /> <br /> Мерките за сигурност по цялата транспортна инфраструктура, касаеща освен летища, гари, пристанища и автогари, не са с променен статут от това, което сме предприели от миналата година, обясни Московски. &ldquo;Мерките са си такива, които сме ги предприели още миналата година. Те не са свързани конкретно с това дали някой е обявен за нещо или не е&rdquo;, добави той.<br /> <br /> &ldquo;Успяваме, в тези тежки времена на криза, да показваме и то почти ежедневно, нещата, които се строят, които остават за поколения след нас&rdquo;, каза още Московски. Той посочи, че е запазена стабилност в авиационния бизнес и летищната инфраструктура. &ldquo;Това лято ще се убедите и по морето на двете летища Варна и Бургас - освен новата писта, която стана на Варна, и двата нови терминала ще станат факт, ще бъдат готови. Те в момента се изпълняват и искрено се надяваме, че в активния сезон вече ще работят&rdquo;, заяви министърът. <br /> <br /> На въпрос за бъдещето на летище Пловдив, Московски отговори, че то е част от концесионната стратегия на министерството. &ldquo;Подготвя се концесионна процедура и при изявен концесионен интерес ще бъде дадено на концесия&rdquo;, каза министърът. <br /> Московски посочи, че очаква това да се случи до няколко месеца.<br /> <br /> Зад правителствения перон на Терминал 2 се планира създаването на перон за бизнес авиация, обясни от своя страна изпълнителният директор на Летище &ldquo;София&rdquo; Веселин Пейков. &ldquo;Надявам се, до няколко седмици да се приключи изборът на фирмата, която ще изпълнява проектите&rdquo;, каза Пейков. Той посочи, че това ще носи приходи на летището. &ldquo;Ако не носи приходи за летището, за какво ще го правим?&rdquo;, попита Пейков. <br /> <br /> Според разчетите, нов бизнес терминал няма да се оправдае и няма да се изплати поне за 15 години, затова ще се използва VIP частта на сегашния Tерминал 2. В удължената част на галерията на Терминал 2 на Летище &ldquo;София&rdquo; е планиран нов ръкав за пета стоянка. &ldquo;Искаме да направим нови ръкави и да сложим докинг система, по която самолетът да се води, за да може да паркира самостоятелно на стоянка&rdquo;, каза Пейков. <br /> <br /> Пейков посочи, че тази година ще бъдат закупени два нови ръкава, единият от които ще замени повредения на Терминал 2. &ldquo;Той не може да бъде възстановен, затова сме се разбрали да бъде закупен абсолютно нов ръкав. Това е в интерес на пътниците и тяхната безопасност&rdquo;, смята Пейков. <br /> <br /> Не могат да бъдат изграждани нови разширения на Терминал 2 заради кулата и изграждането на метрото. По думите на Пейков, проектът за метрото е много красив. <br /> Той посочи, че очаква пазарният дял на Летище &ldquo;София&rdquo; в наземното обслужване ще стигне 65% - 68% заради един от големите авиционни превозвачи, който летището е успяло да спечели.<br /> &nbsp;