Руски граждани са закупили 60% от апартаментите в комплекса Paradise Gardens край Созопол. „За тях покупката у нас е инвестиция, която ги спасява от ежедневното обезценяване на спестените рубли и в същото време престиж, като им предоставя възможност за няколко месеца през лятото да избягат от напрегнатия живот в големите руски градове”, обяснява Мариана Даскалова, маркетингов директор в ивнестиционната компания “ГрийнЛайф”, която започна строителството на своя шести ваканционен комплекс на Южното Черноморие.
Първоначалният замисъл е бил Paradise Gardens да бъде комплекс само от апартаменти, но засиленият интерес на руските купувачи към луксозни вили и къщи кара инвеститора да промени параметрите на проекта. Комплексът се състои от 170 апартамента, разположени в 6 самостоятелни сгради от 4 етажа. Разположен е на терен с 60% зелени площи, има самостоятелен плаж, тенис кортове, мини футболно игрище, баскетболен корт, плувни басейни с два водни бара.
„Стратегията ни е да адаптираме проектите си спрямо новите условия на пазара и изискванията на новия тип купувачи, а не да замразяваме или отлагаме, тъй като знаем, че кризата изплаши редица инвеститори без опит, което прави конкуренцията много по-слаба и възможностите пред нас много по-големи”, коментира инж. Николай Пехливанов, собственик и изпълнителен директор на “ГрийнЛайф”.

Според проучване на ГрийнЛайф в района на Созопол в момента се предлагат 17 комплекса, като 4 от тях отговарят на изискванията на руските купувачи. Това прави конкуренцията слаба, а кризата в този сегмент на пазара по-слабо осезаема.
Цените на апартаментите в Paradise Gardens започват от 950 euro и достигат до 1400 euro за кв.м., въпреки че на пазара вече има имоти на цени под 600 euro за кв.м. "Продажбата под себестойността на имота в дългосрочен план не е добър знак за нито един инвеститор”, коментира Пехливанов. „Оттеглянето на английските купувачи не се случи поради високите ни цени, а заради външни причини. Задържането на вниманието на руските клиенти трудно може да стане с предлагането на съмнително качество на безценица и продажбите ни през последните месеци го доказват.”
За „ГрийнЛайф” спадът на продажбите спрямо предходната 2008-ма година е едва 10%, като очакванията им са през активния летен сезон интензивността на продажбите дори да се засили. /БЛИЦ