Шефът на КЗП обясни как да се предпазим от големи шашми по време на Черния петък

В интернет е задължително да има период за връщане, но във физическите магазини няма закон за право на връщане на стоки

Все повече физически търговци предоставят добрата практика за връщане на стоките. В интернет е задължително да има период за връщане, но във физическите магазини няма закон за право на връщане на стоки.

Това заяви пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. 

Днес е същинският Черен петък и хората масово пазаруват, разкри още председателят на КЗП.

"Търговците трябва да удължат, с времето за новите мерки, ваучерите за пазаруване. Относно затворените фитнеси - хората не могат да плащат за услуга, която не се ползва във време на засилени мерки", допълни Маргаритов.  

"Тази година имаме превес на онлайн пазаруването. Извършили сме двойно повече проверки в онлайн магазини. Попаднахме на случаи с фиктивни намаления - завишени цени и наново намалени. Нека хората сравняват цените, за да не бъдат измамени. Това е лесно изпълнимо в интернет", коментира той. 

"Такса "коронавирус" не би трябвало да е нормална практика. Потребителят трябва да е информиран при пазаруване, в какъв срок може да върне стоката, колко струва доставката и за чия сметка е връщането", завърши Димитър Маргаритов.