bTV Media Group внесе жалба в КЗК срещу Нова Броудкастинг Груп за нелоялна конкуренция. Искането е за провеждане на рекламна политика в противоречие с добросъвестната търговска практика през продължителен период от време 2009-2012 г. Тогава според шефовете на bTV рекламното време на медията е предлагано на дъмпингови цени на подбрани клиенти.
&ldquo;Атаката срещу нас е очаквана, но нелогична. Ние сме втори на пазара, колкото и да не ми се иска това и не мога да разбера откога вторият на пазара може да определя рекламните тарифи на първия&rdquo;, каза за БЛИЦ членът на борда на директорите на Нова Броудкастинг Груп Силва Зурлева. Според нея атаката на bTV е отговор на жалбата до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу рекламната политика на bTV, подадена преди половин година.<br /> <br /> &ldquo;Безумни са твърденията, че застрашаваме пазара. Когато през 2002-2003 г. се водеше войната срещу нас, за да не получим национален лиценз, отново ни обвиниха във всички възможни грехове. Ние никога не сме били заплаха за никого, най-малкото защото имаме много по-малък пазарен дял от преките си конкуренти&rdquo;, каза още Зурлева.<br /> <br /> Маркетинг данните за изминалата година показват, че bTV медия груп и Нова Броудкастинг Груп владеят почти 90 % от тв рекламата у нас. От тях обаче 2/3 се падат на bTV, което според останалите медии се дължи на нечестни игри и хищнически бизнес похвати. <br /> <br /> &ldquo;Жалбата на bTV до КЗК е пиар ход, защото няма правна стойност. Единствената й цел е да отклони и останалите големи рекламодатели от &ldquo;тортата&rdquo; на Нова тв&rdquo;, твърдят маркетинг специалисти.<br /> <br /> <strong>Надежда НЕНОВА, БЛИЦ</strong>