Министерството на транспорта е избрало консорциума „СофКънект” – оператора на Летище Мюнхен, за концесионер на летище София, съобщи транспортният министър Росен Желязков. Договорът може да бъде подписан след изтичане на 15-дневния срок, в който останалите четирима кандидати могат да обжалват, уточни ресорният министър.

Концесионерът ще получи Летище София за срок от 35 години. Очаква се от това държавата да спечели над 2 милиарда лева. Компанията трябва да построи нов трети терминал до края на десетата година на концесията. Другите инвестиции в разширяването на инфраструктурата ще зависят от ръста на трафика

От бъдещия концесионер ще се иска и да разшири Терминал 2, както и да направи проучване и при необходимост да построи втора писта. 

„Той е класиран на първо място с 86,12 точки. На второ място е класиран участника консорциум между Еърпорт дьо Пари и Тафхваламаръ холдинг с 80,31 точки. На трето място е класиран участника „Фрапорт България ЕАД“ с 80,19 точки. На четвърто място участника консорциум „Витоша“ с 78,42 точки и на пето място е „ССБ София еърпорт Джей ви“, обясни министърът.

Министърът поясни, че всички участници на 9-ти май бяха допуснати до участие. „В продължение на 90 дни комисията за разглеждане и оценка на офертите разгледа и обсъди офертите на участниците. Бяха изискани допълнителни разяснения в процеса и петимата участници дадоха уточнения във връзка със зададените въпроси“, допълни той. 

„В процедурата от началото до края сме подпомагани както като подготовка, така и като компетенции от Световна банка със сътрудничеството на Европейска банка за възстановяване и развитие. Респективно от подразделението на Световна банка – международната финансова кооперация“, каза министърът.

Желязков подчерта, че оферти в процедурите са подадени от петима участници. „Всеки от тях е със значителен опит и необходимата професионална репутация. На открито заседание в присъствието на кандидатите и медиите бяха отворени обвързващите предложения на кандидатите. А кандидатите са консорциум „Витоша“ с летищен оператор Манчестър еърпорт груп, консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор Мюнхен, консорциум „ССБ София еърпорт Джей ви“ с летищен оператор Копенхаген, „Фрапорт България ЕАД“ и консорциум между Еърпорт дьо Пари и Тафхваламаръ холдинг“, допълни той.

Договорът може да бъде подписан след изтичане на 15-дневния срок, в който останалите четирима кандидати могат да обжалват, уточни ресорният министър. Концесионерът ще получи Летище София за срок от 35 години. Очаква се от това държавата да спечели над 2 милиарда лева. Компанията трябва да построи нов трети терминал до края на десетата година на концесията. Другите инвестиции в разширяването на инфраструктурата ще зависят от ръста на трафика. От бъдещия стопанин се иска и да разшири Терминал 2, както и да направи проучване и при необходимост да построи втора писта.