Стоян Братоев: Засега кризата не влияе на строежа на метрото

Плановете за строежа на метрото не се променят заради кризата. Това обяви изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев. Той обясни, че основният участък, който се строи в момента от надлез Надежда до РУМ „Черни връх”, се финансира от програми на ЕС. За него финансови затруднения няма, съобщи Pro.bg.

Другият участък, чието строителство започва през февруари - от Обеля до Надежда, се финансира от Европейската Централна банка. По същия начин се финансира и участъкът от Младост до Цариградско шосе, като там има 50% местно съфинансиране. &bdquo;Стараем се да осигурим допълнително финансиране, за да може строежът на метрото да върви гладко&rdquo;, каза инж. Братоев. Програмата на строителството предвижда до 2015 г. да има метро до летище София. Части от машината, която ще копае втория метродиаметър вече са в България, останалите пътуват. През февруари всички части на машината трябва да пристигнат и тя да заработи на 2 април. <br /> Инж. Братоев съобщи, че трафикът в София заради метрото намалява: &bdquo;По информация, която получаваме от КАТ по направление Цариградско шосе трафикът намалява с 20 процента. Очаква се с пускането на втория метродиаметър трафикът в цяла София да намалее с около 25%&rdquo;. <br /> <br /> В момента се движат 21 мотриси в метрото. В пиковите часове работят 16 от тях, другите са на ремонт. &bdquo;Годишните експлоатационни разходи на действащите участъци възлизат на около 15-16 млн. лева, но с пускането през миналата година на участъка от станция Сердика до Младост 1 разходите вероятно ще се увеличат&rdquo;, уточни инж. Братоев. /БЛИЦ<br /> <br />