Важна промяна за всички, които правят безконтактни плащания с карти
Новите правила се прилагат за платежните карти на всички издатели и имат за цел да подобрят сигурността на средствата на картодържатели
При безконтактни плащания с карти вече е необходимо да се въвежда ПИН по-често освен при единична безконтактна трансакция над 50,00 лв., но дори и при пет последователни безконтактни плащания, всяко от които не надвишава тази стойност.
През септември 2019 г. картовите издатели въведоха нови мерки за сигурност, които са в съответствие с европейските изисквания (PSD 2), приети в Европейската икономическа зона.
Новите правила се прилагат за платежните карти на всички издатели и имат за цел да подобрят сигурността на средствата на картодържателите, пише "Монитор".
Ако шестата поредна трансакция е безконтактна и не надвишава сумата от 50 лв., то ПОС терминалът може да поиска да въведете ПИН кода на пластиката. В случай, че версията на софтуера на ПОС терминала не е обновена, то плащането може да бъде отказано.
За да може да се извърши безконтактна транзакция, ще е необходимо първо да се извърши контактно плащане с картата с нейния чип и ПИН. Така ще се нулира брояча на безконтактните плащания.
При плащане над 50 лв. ще е необходимо да въведете ПИН кода на карта. По този начин броячът на безконтактните плащания отново се нулира. Новите мерки за сигурност не се прилагат за безконтактните плащания, направени с телефон, тъй като при тях не се изисква въвеждането на ПИН код.
Тазгодишният доклад Masterindex показва, че почти всеки българин в страната притежава дебитна карта (98%), докато делът на хората ползващи кредитна е 40 на сто. Проучването сочи още, че 58% от потребителите се чувстват комфортно, когато плащат безконтактно без въвеждане на ПИН код за суми до 50 лв.
Картодържателите откриват удобство от използването на дебитна карта за разплащане в хранителни магазини (65%), онлайн пазаруване и резервации (43%) и за плащане на сметки и пазаруване на дрехи (33%).
Кредитните карти са предпочитани на първо място, когато става въпрос за онлайн пазаруване и правене на резервации (за 50% от проучените), последвани от пазаруване на храна и дрехи, съответно с 47% и 42%.