Важно! Как се кандидатства за изплащане на компенсации за запазване на заетостта ФОРМУЛЯРИ и ИНСТРУКЦИИ

Документи от работодатели, кандидатстващи за изплащане на компенсации, ще се приемат във всички дирекции „Бюро по труда” в страната до 21-ви април

От 31 март 2020 г. Агенцията по заетостта открива процедура за кандидатстване на работодатели за изплащане на компенсации по реда на чл.1, ал.1 от Постановление № 55 от 30.03.2020 г. за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации на работодатели с цел запазване на заетостта на работниците и служителите при извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., съобщиха от пресслужбата на Агенцията.

В рубрики „Изплащане на компенсации за запазване на заетостта” на началната страница на интернет сайта на Агенцията по заетостта и в раздел „Предлагащи работа” са публикувани:

– Процедура за кандидатстване на работодатели за изплащане на компенсации по ПМС № 55/30.03.2020 г., утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията по заетостта. Тя съдържа информация за реда и условията за кандидатстване и е публикувана и на информационните табла в дирекции „Бюро по труда“;

– Образец на Заявление за изплащане на компенсации и декларации, съгласно чл. 4, ал.2 от ПМС 55/2020 (електронен формат);
– Образец на Списък на работниците и служителите, за които се подава заявление за изплащане на компенсации по реда на постановлението (електронен формат);

– Инструкция за изготвяне на Списъка (помощен материал).

Документи от работодатели, кандидатстващи за изплащане на компенсации по реда на ПМС 55/2020 г., ще се приемат във всички дирекции „Бюро по труда” в страната в периода от 31-ви март до 21-ви април 2020 г.

За да кандидатстват, работодателите следва да представят в бюрото по труда, на чиято територия осъществяват дейност:

– Заявление за изплащане на компенсации и декларации (по образец);

– Списък на работниците и служителите, за които се подава заявление за изплащане на компенсации (по образец);

– Заповед за преустановяване на работа.

Документи се изпращат по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/, подписани с квалифициран електронен подпис /КЕП/, или с препоръчано писмо с обратна разписка чрез лицензиран пощенски оператор.

При невъзможност за подаване на документите дистанционно, същите могат да се представят в съответната Дирекция „Бюро по труда“ на хартиен носител при спазване на ограниченията и изискванията за работа в условията на извънредно положение и мерките за ограничаване разпространението на коронавируса COVID-19, регламентирани в актове на компетентните органи.

Документите се разглеждат за съответствие или несъответствие с изискванията на ПМС №55/30.03.2020 г. в срок до 7 работни дни от подаването им, като за резултатите информация се предоставя на работодателя и Националния осигурителен институт.

ДОКУМЕНТИТЕ МОЖЕ ДА ВИДИТЕ ТУК:
 

Процедура за кандидатстване на работодатели

Заявление за изплащане на компенсации по реда на чл. 1. ал. 1 от ПМС 55/30.03.2020 г.

Списък на работници и служители

Указания за попълване и изпращане на списък на работниците и служителите