Важно! Връщат ни пари за платена почивка

Доста жалби се получават заради туризма при платени авансови туристически пакети от туроператор

След 14 юли ще може да си поискаме парите от туроператорите за неосъществени почивки заради ограничителните мерки при короновируса.

Доста жалби се получават заради туризма при платени авансови туристически пакети от туроператор, обяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на Дарик радио.

Европейското правило, че в 14-дневен срок заради форсмажорни обстоятелства трябва да бъдат възстановени средства при пакетно пътуване, не важи по време на извънредното положение, напомни Маргаритов.

„Законът за извънредното положение удължи срока за възстановяване на средства до 30 дни след 13 май, а след вчерашното решение на депутатите в законодателството, този срок е удължен на два месеца“, каза по темата още шефът на КЗП. Това означава, че 14 юли хората ще могат да си поискат вече платените суми. Но срокът може да бъде удължен и след тази дата.

Припомняме, че вчера депутатите приеха поправките в Закона за здравето. Измененията прецизират и сроковете за предвидените социално-икономически, финансови и здравни мерки, като част от сроковете се удължават с до два месеца от отмяната на извънредното положение и се разширява приложното им поле.

В много държави вече се приема възможността да се получи ваучери на стойността на провалената почивка, който може да се изпълни в бъдещ период, посочи Димитър Маргаритов.

Два пъти по-малко жалби към комисията са подадени от недеволни потребители от началото на пандемията. Сравнението е със същия период на миналата година. Това зависи и от спада на потреблението, което се наблюдава по време на пандемията.

Точният брой на жалбите от началото на пандемията – 2350, като основният спад е на недоволните от търговските обекти. Но по отношение на онлайн пазаруването намалението е само с 10 на сто, тъй като потребителите са запазили активността си.