"За да решим проблемите на всички ползватели на мобилни услуги създаваме постоянно действаща приемна заедно с Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на личните данни и представители на мобилните оператори. Тя ще разглежда жалбите на гражданите всеки понеделник за сега в столицата, а на по-късен етап и в областните градове". Това обяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков.
Пусковият срок на приемната е 15 март, който е обявен и за международен ден на защита на потребителите. <br /> Един от основните проблеми, с които се сблъскват ползвателите на мобилните оператори е преносимостта на номерата. <br /> &ldquo;Самите мобилни оператори създават проблеми на своите клиенти като под една или друга форма се опитват да задържат абонатите към своята мрежа&rdquo;, подчерта Божков.&nbsp; По повод преносимостта на номерата, която вече би трябвало да е достъпна за всички, председателят на КРС заяви, че мобилните оператори все още прибягват до нелоялни практики, с които се опитват да задържат абонатите в своята мрежа. <br /> <br /> &quot;Тъй като процедурата по преносимостта вече премина на едно гише, потребителят отива само при приемащия оператор, той няма никаква работа със стария. Двата оператора трябва да уредят помежду си прехвърлянето на номера. Сега обаче те октазват преносимостта на потребителите, като цитират &quot;технически&quot; причини, каквито нямат право да изтъкват. Операторите имат право само да отложат за някакъв период от време прехвърлянето на номера по технически причини, но не могат да го откажат&quot;, категоричен е Божков. <br /> <br /> По повод автоматичното подновяване на договорите, председателят на КРС каза, че вечв е &nbsp;сформирана съвместна работна група, с участието и на представители на операторите, която трябва да изчисти всички детайли и до два месеца т. нар. &quot;автоматично подновяване&quot; да отпадне. <br /> <br /> &quot;Дистанционните продажби са европейска практика, но има едно много важно условие - това да става само с изричното съгласие на потребителя. А нашите оператори отиват например в някое село и казват - &quot;Вие имате подарък от нашата фирма - нов телефон&quot;. Хората, като чуят за подарък, веднага се съгласяват и подписват един договор, в който между другото се казва, че им се увеличава месечната такса. това е нелоялна практика и за тези действия операторите ще бъдат санкционирани&quot;, заяви Божков. /БЛИЦ<br /> <br />