WSJ: Западните компании намериха уловка, с която да заобиколят антируските санкции

Чуждестранните бизнеси все повече разширяват понятието "стоки от първа необходимост"

Изданието Wall Street Journal пише, че чуждестранните компании разширяват понятието "стоки от първа необходимост", продължавайки да запълва със своя стока рафтовете на магазините в Русия, въпреки обещанията да се ограничат продажбите дори и на най-необходимите стоки. 

Изданието отбелязва, че чуждестранните компании за производство на потребителски стоки се намират под все по-голям натиск от страна на политиците, инвеститорите, активистите и потребителите от другите страни, призоваващи, както към бъдещо намаляване на продажбите и производството в Русия във връзка със специалната операция на Русия в Украйна. 

Въпреки това, пише вестникът, големите компании, в частност PepsiCo, Procter&Gamble, Unilever, независимо от обещанията да ограничат продажбите на стоки от първа необходимост, продължават да запълват рафтовете на руските магазини с най-различна продукция. Например в руските магазини и до момента се продават чипсовете Lay's, самобръсначките Gillette, ароматизаторите Air Wick, както и сладоледи, детска козметика и кремове за почистване на лицето, отбелязва Wall Street Journal. 

Компанията Procter&Gamble и Unilever на 8 март заявиха, че преустановяват инвестициите и рекламната си активност в Русия, като ще оставят на пазара продукти "само за базова хигиена". 

На следващия ден компанията PepsiCo заяви, че прекратява рекламната си дейност и продажбите на напитки в Русия, в частност Pepsi-Cola, 7Up и Mirinda.

Според съобщението обаче PepsiCo "имат задължения" да продължат да продават в Русия мляко и детски храни.