Продажбите на нови автомобили в България започват да падат заради скъпото гориво и инфлацията. Ръстът за юни, сравнено със същия месец на миналата година , е едва 5,6% , или само с 251 леки коли повече.
Общият брой на закупените нови  возила през първата половина на тази година е 30 189, докато през същия период на миналата година е бил 24 923, или с 5266 мепесета отгоре. В челната тройка са Opel, Toyota, Volkswagen. Това сочи статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. За първи път от няколко години насам общият ръст на продажбите на леки и  лекотоварни автомобили падна под 20%-18,5% . Ако се включват автобусите и камионите, повишението за първите шест месеца спрямо същия период на 2007 г. е 21,15%. Търговците обмислят различни маркетингови трикове, за да спасят пазара. Те твърдят, че това никога не им се е налагало през летните месеци. Информацията е на в. "24 часа". /БЛИЦ