Общинският съветник и председател на „Патриоти за София” Карлос Контрера разгроми Иванчева с нови скандални разкрития!

Имаше нещо гнило в “Младост”, след встъпването в длъжност на кмета Иванчева административно районът забуксува, категоричен е той

Миналата седмица кметицата на столичния район “Младост” Десислава Иванчева бе арестувана показно в центъра на София с подкуп от около 70 хил. евро. Отношение по темата взе председателят на „Патриоти за София” и общински съветник Карлос Контрера. Той разкри пред в. „Труд“. съмненията си за неуредици и нерегламентирани практики под егидата на арестуваната кметица. Контрера изрази и позиция във връзка с гейпарада „София Прайд“, който тази година ще се проведе през май.

Кой е Карлос Контрера?
Той е роден през 1987 г. в Перник. Завършил е право в Софийския университет “Св. Климент Охридски”. Член е на ВМРО – Българско национално движение от 2005 г. Избран за общински съветник през 2015 г. В настоящия мандат на Столичния общински съвет е председател на политическа група “Патриоти за София – ВМРО и Атака”. Заместник-председател на ПК по “Обществен ред и сигурност” и заместник-председател на ПК по “Икономика и собственост” към Столичен общински съвет.

– Господин Контрера, какъв е вашият коментар относно ареста на кметицата на „Младост“ ДесиславаИванчева?
– Имаше нещо нередно в район „Младост“. След встъпването в длъжност на кмета Иванчева административно районът забуксува. Аз се въздържам да произнасям присъди, за разлика от много други хора, преди съдът да е казал последната си дума дали тя е виновна или не е. Но назад във времето сме установили, че има административен блокаж по преписки, които са елементарни в по-голямата си част.

– За какви преписки става дума?
– Например за удостоверения за съгласуване на проекти по Закона за устройство на територията (ЗУТ), както и обявяване на преписки, което е част от фактическия състав, за да се завърши едно производство. Още става дума и за подписване на договори по чл. 15 от ЗУТ. Това са неща, които представляват рутинна административна операция, а в район „Младост“ буквално са били блокирани. Много интересен е детайлът, че не само в кабинета на кмета на района, но дори в дома й са намерени преписки. Това е категорично недопустимо. Позицията на групата на патриотите е: Има ли административно забатачване, забавяне в произнасянето, това е хранителна среда за нерегламентирани практики. Именно по този начин администрацията не само в „Младост“, но и в цялата държава си позволява да оказва определени форми на натиск над гражданите и бизнеса. Липсата на изрично правило в Административно-процесуалния кодекс (АПК) за мълчалив отказ, ни докарва до ситуация, в която някой би могъл да иска от някого подкуп.

– Как според вас може да се прекъсне тази практика и какво може да направи Столичната община?
– Тук вече е ролята на законодателя, който трябва да въведе статута в някои случаи на мълчаливото съгласие, както и в други – на мълчаливия отказ. Така ще може гражданинът или юридическото лице да има възможност по съдебен ред да установи прав ли е той или администрацията е права. Когато липсва произнасяне – съгласие или отказ, вие буквално сте в един лабиринт от непрекъснато искане на нови и нови документи, измисляне на нови и нови обстоятелства, изтичане на срокове на други документи, които трябва да бъдат подновявани. Сами разбирате, че това е хранителна среда за не добри практики. За съжаление, виждаме, че това е избуяло в този столичен район и за никого не е тайна, че назад във времето имаше много оплаквания. Явно трябваше да се намеси Специализираната прокуратура за да стигнем поне донякъде.

– Десет са оплакванията за забавени преписки от район „Младост“, постъпили за последната половин година в Столичния общински съвет. Тях ли визирате?
– Не само. Предполагам че в хода на делото вероятно още хора ще започнат да споделят публично информация за подобни нерегламентирани практики, упражнявани от район „Младост“ и спрямо тях. Дори да не е имало даване или вземане на подкуп, самото поставяне на администрацията в подобен режим на работа е възможно всеки един чиновник да ви притиска и да ви иска нещо. А все си мисля, че философията на настоящото управление е тази административна тежест да изчезне. Това е една от най-силните мерки срещу произвола, който чиновникът указва на гражданите и бизнеса. С една административна преписка може да съсипете съдбата на един гражданин или един малък бизнес.

– Помня случая на инвеститорката Изабела Сярова, която се съдеше с Иванчева, за да строи на имота си в „Младост 4“.
– Тя осъди общината. В крайна сметка това се случи. В правото си е да търси обезщетение, което вероятно ще й бъде присъдено и платено от данъците на столичани, заради дяволъка на този или онзи чиновник от район „Младост“. Вероятно, ще стигнем до подобни сценарии не само в „Младост“ и не само при един или два случая.

– Подозирате ли подобни практики на забавяне на преписки и в други столични райони?
– Подозирам, че и в други райони се случват подобни неща. Друг е въпросът, че в „Младост“ просто имаше ескалация.

– Имате съмнения за неправомерно харчене на пари за зелената система на „Младост“? Какви са те и на какво основание са?
– В средата на март имах питане до кмета на Столична община, защото установих, че всъщност и в харченето на публични средства има несъответствия в район „Младост“ най-вече в парите за озеленяване. Според мен, една значителна част от дейностите, отчетени по документи и разплатени, всъщност въобще не са извършвани. Но това е предмет на проверка на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ). Неслучайно казах, че ще внеса официален сигнал до тях, за да извършат проверка и да бъдем сигурни, че парите на данъкоплатците се харчат целесъобразно и 
законосъобразно.

– В момента от АДФИ провеждат ли такава проверка? Сигнализирахте ли ги вече?
– Още оформям сигнала до АДФИ, защото в хода на питането възникнаха и нови въпроси. Освен това, след ареста на кмета е необходимо и повече време, за да може да реагират институциите, тъй като акцентът в момента е в съвсем друга посока. Предполагам до началото на май ще депозирам сигнал заедно с други данни, за които бях сезиран от граждани след питането.

– Според вас по кое перо в „Младост“ е имало неправомерно изхарчени суми от 400-те хиляди лева публични средства, отпуснати за озеленяване от Столичната община на районната администраца?
– Имаме съмнения в косенето на зелените площи. Трябва да се извършват 4 коситби в годината. Аз имам основателни съмнения, че не са били точно 4 в петте части на „Младост“. Отделно от това, оборките, които трябва да се извършват на междублокови пространства, в значителна част просто са написани по документ, но не са извършени. Бил съм свидетел в „Младост 4“ на спирката на автобусите срещу Бизнес парка как месеци наред градинката беше затънала в отпадъци, които никой не почистваше.

– Колко оборки по документи са извършени в района през годината?
– Няколкостотин оборки, което няма как да се случи с 30 души персонал. Освен оборките, имат и други задължения по косенето на трева, кастренето на дървета и др. Освен това тези дни се повдигна и друг много важен въпрос – били ли са принуждавани фирми да ремонтират като дарение публична общинска собственост и ако това се е случвало, къде и как е станало. Защото се говори за ремонт на детски площадки и градини. Любопитно е тези безвъзмездни ремонти дали не са изписани като разход в някакви фактури.

– Имате съмнения и че цените за построяването на детски площадки в района са били завишени от администрацията на „Младост“.
– За миналата година има изградени две. Поне едната от тях е с около 20-30% по-скъпа от стандартните разходи, които се правят за детски площадки в други райони. Това е предмет на изследване на одитори и АДФИ. Аз бих желал да бъдат проверени обществените поръчки, ако въобще такива са правени в района или просто работата е била възлагана на този или онзи чрез събиране на оферти. Това е в правомощията на специализирани институции. Ние само може да предполагаме и да ги сезираме, ако имаме съмнения.

– Имате ли още съмнения за неправомерно харчени публични средства в „Младост“?
– Съмнявам се в това дали е било необходимо купуването на нови косачки. Защото и през 2016 г. е имало придобиване на подобна техника. Освен това в отчета фигурира една тракторна косачка, която според мен повечето време е била в ремонт и гаранционно обслужване, вместо да работи. Тук вече опираме до целесъобразността да се купува такава техника. Появява се и някакъв тежкотоварен автомобил, който също трябва да бъде проверен. Един интересен факт, научен още от резултата от моето питане, е, че с отпуснатия бюджет от 400 хиляди лв. по отчет няма нито едно засадено дърво в „Младост“. И това точно от човека, който твърдеше, че има за кауза „Зелен Младост“. Има някакво противоречие.

– Иванчева твърди, че администрацията й е засадила 200 дървета в района.
– Да, но в справката от „Зелена система“ не фигурира нито едно. Ако някой е дарявал дървета, може би са засадени. Интересно е, обаче защо от публичните средства, които са предназначени, и за такава дейност не е похарчено нищо за засаждане на нови дървета, при положение, че уж на думи това е каузата на районната администрация.

– Иванчева твърди, че сумата, която район „Младост“ е похарчил, е много малка част в сравнение с общинските 8 млн. лв. за междублокови пространства и 23 млн. лв. за озеленяване.
– Това е бюджетът за цяла София, включително и за големите паркове, но очевидно е, че район „Младост“ получава за да харчи на калпак един от най-големи бюджети по райони. И към този бюджет за района не се включват парковете. Те се разплащат централно от Столична община. Тези 400 000 лв. са само за междублокови пространства и градинки в „Младост“.

– Какъв бюджет получават обикновено другите райони?
– Около 200-250 хил. лв. получават обикновено. „Младост“ е по-голяма като площи население и взима двойно. Споменавам този голям бюджет, за да оборя тезата, че едва ли не „Младост“ като район, заради битието на Иванчева бил низвергнат, и не му се давали средства. Това категорично не е вярно. Освен това, доколкото разбрах, Иванчева е била и при премиера Борисов за да говорят за изграждането на нов парк, така че на този районен кмет вратата не е затваряна от никого. Друг е въпросът дали беше възможно въобще да се работи в оперативен порядък, тъй като нямаше особени индикации да се свърши нещо полезно в полза на гражданите.

– Как е протичала общата ви работа с Иванчева в комисиите на Столичния общински съвет, когато сте имали допирни точки и тя е била викана в СОС?
– Явявала се е три или четири пъти в нашата комисия по икономика и собственост. Веднъж, когато трябваше да се оформи дарението от „Гаранти коза“ за санирането на две училища в „Младост“. Другото й идване беше за една преписка, в която предлагаше да продадем парцел на собственик, който има сграда в груб строеж на този парцел. Тогава оценката беше много ниска и за това спряхме преписката и поискахме допълнителни становища, които според мен още не са внесени.

– Нека поговорим и за провеждането на тазгодишния „София Прайд“. Каква е позицията ви по темата?
– Нашата позиция винаги е била много ясна и отчетлива. Ние сме против провеждането на този парад по ред причини. На първо място сме против манифестирането на политически идеи, които са в разрез с българските традиционни разбирания и с нашия културен код. В разрез са и с конституцията и законите. Така е, защото от няколко години съвсем открито организаторите на прайда заявяват, че имат политически искания като узаконяване на еднополови бракове, което означава промяна на Конституцията и Семейния кодекс. Притеснително е и искането за правото гей двойки да осиновяват деца. Освен това, аз не приемам парадигмата, която организаторите разпространяват като мантра, че въпросния прайд е борба за равноправие и защита на човешките права. Защото правата на хомосексуалистите в България по никакъв начин не са ограничени. Така че те си служат с огромна измислица, че са някакво репресирано малцинство, което категорично не е вярно. Самото провеждане на парада има скрита йезуитска цел. Тя е да бъде накарано българското общество да свикне с все по-екзотичните искания на тези маргинални неправителствени организации, които стоят зад прайда. И като последен аргумент ще изтъкна това, че провеждането на гей парада в София коства огромен ресурс на общината за охрана. Миналата година ние извадихме статистика колко хиляди струва това удоволствие на данъкоплатеца. Самите организатори не са плащали нито лев, а виждаме колко щедро финансирани са от чужди неправителствени организации.

– Каква по-точно е сумата, която данъкоплатецът дава, за да обезпечи сигурността на едно издание на „София Прайд“? През годините тази сума увеличава ли се?
– За съжаление, се увеличава. Най-вероятно, ако се отпусне това безумие тази година, сумата ще бъде по-висока от тази през 2017 г. Тук говорим за цифри от порядъка на над 100 хиляди лева, като това са само преките разходи за МВР. А провеждането на този гей парад изпразва районните управления и престъпници могат да върлуват безнаказано в кварталите, защото цялата полиция е съсредоточена в центъра на града да пази гейовете от мними заплахи. Когато се провежда парада, ние живущите в центъра, сме под някакъв вид окупация – затворени отвсякъде, човек не може да изпие едно кафе на спокойствие.