Продуцентът и тв водещ Андрей Арнаудов пред "ШОУ": Единственият начин някой да бъде масово одобрен в България е той да бъде мъртъв!
Миналите успехи не ни ласкаят, а ни амбицират да ги надскочим
- Противно на това, което си мислят голяма част от зрителите, на нас ни е безинтересно кой ще е победител. За нас смисълът е предаването да се гледа, да предизвиква реакции и да има одобрението на публиката. Кой да спечели, решават зрителите! Победителят става ясен в края на предаването, а за нас е важно какво се случва до момента, в който съобщаваме неговото име.
Много сме доволни, това е един от най-успешните сезони, на които сме били продуценти и водещи. Включвам всичките 15 години в трите телевизии, в които сме работили. Заедно с втория сезон на „Мюзик айдъл”, този сезон на „Фермата” е най-успешният риалити проект, който сме правили. Ще има трети сезон, той вече е обявен от bTV, кастингът ще е през пролетта или началото на лятото.
- Вече вървят кастинги за новия ви проект „Смени жената”. Какво трябва да очакваме от това предаване?
- Това е на дневен ред за нас. Ние не сме от хората, които ще се радват на нещо, колкото и успешно да е то, когато вече е приключило. За нас този успех е минал, никой не го брои и не го помни. Има хора, които се радват на успехите си, дълг
о време ги топлят, но в нашия случай не е така. Миналите успехи не ни ласкаят, а ни амбицират да ги надскочим. Сега
трябва да запазим летвата от “Фермата”
и да се опитаме да имаме подобни резултати и със „Смени жената”.
Този успешен в други страни формат се прави за първи път в България. Предаването е много интересен опит да видим различните семейни модели в родината ни – семейства с много или с малко деца, с брак или без такъв, с по-възрастен мъж и млада жена или обратното, консервативни, религиозни, вегетарианци, демократи, националисти и т.н. Всякакви хора с всякакви възгледи и семеен модел, които в тази смяна и тази форма на провокация, да видят какво могат да променят в своето семейство и как да бъдат по-щастливи. Това е предаване, което не разваля семейства. Прави ги по-здрави, по-стабилни, защото когато преживяват една седмица с друг партньор, те оценяват още по-добре какво имат. Единственото нещо, което могат да направят, е да си вадят изводи какво да променят и да подобрят.
- Може да видят и другата страна – какво им липсва?!
- Почти няма другата страна. Така действа това предаване. Жената от едното семейство се разменя с жената от другото семейство и води нейния живот. Тук не говорим за първичния хоризонтален смисъл. Новата жена не спи в леглото на новия си мъж. Те не консумират в най-първичния смисъл връзката си. “Смени жената” се занимава с бита, с възпитанието на децата, с всички задължения на жената в семейството.
Първите дни новата съпруга в семейството живее и се ръководи от правилата на титулярната домакиня. През втората част от седмицата тя въвежда правилата от нейната къща. Така семействата виждат как е по-добре и дали техният модел е правилен. След като мине седмицата, двете семейства се виждат и обсъждат какво са научили от този експеримент.
Рядко виждаме Иван и Андрей така сериозни
- Как избирате кои двойки точно да размените?
- Кастингът е отворен процес, ще тече до края на снимките. Предаването ще се снима през цялата пролет, а началото на снимачния процес е сега – през февруари. Виждаме много семейства и после определяме кои са подходящи за смяна. Трябва начинът им на живот и възгледите им да се различават коренно. Хубаво е да се каже и е важно, че освен хубавото преживяване и опит, това предаване ще им донесе и парична награда. Те ни дават една седмица от своето лично време и ние сме длъжни по някакъв начин да им се отплатим с хонорар.
- Наред със забавните предавания, ти стартира и една много важна кампания на Движение за национална кауза (ДНК) „Направи го за България”, насърчаваща раждаемостта в страната. Какъв е механизмът на каузата?
- ДНК е нашата неправителствена организация, която създадохме аз и няколко мои приятели, с която ще се опитаме да сменим модела на този тип организации в България. Група от хора, които са публично известни и благородно се посвещават на определени каузи. Обикновено в неправителствените организации в България не се знае кой членува, кой ги ръководи, за какво са създадени. За съжаление
те по-често служат за спирачка на определени идеи
отколкото за акумулиране на такава. Ние искаме да сме „За”. Искаме да се знае кои сме и затова, освен нас, зад тази организация застават популярни личности от различни сфери на живота. Определили сме си три конкретни територии, в които искаме да се развиваме. Смисълът на нашата кауза е да има българи и в бъдеще в България. Демографията сочи, че след 50 години няма да ни има заради ниската раждаемост и заради миграцията. И затова двете най-големи каузи, с които искаме да се занимаваме, са раждаемостта и българите в чужбина. Тук не става въпрос само за емигриралите през последните 25 години, а всички онези сънародници, които са останали извън територията на сегашна България по силата на две загубени войни и още много национални катаклизми – българите в Сърбия, Македония, Северна Гърция, Румъния, Молдова, Украйна и т.н. Ние ще мислим различни проекти и инициативи, чрез които да ги поканим да се върнат в своята родина.
Първата кампания, с която се захващаме в момента, е свързана с раждаемостта, която нарекохме „Направи го за България”. Кампанията приканва всички жени, заченали след 1 януари 2016 г., да изпратят снимка на положителен тест за бременност или на вече роденото си дете на Фейсбук страницата на ДНК. Срещу това детето им ще бъде включено в едно голямо кръщене, което ще направим. Има близо 1000 деца, записани до момента. Ще ги кръстим в края на годината и ще организираме най-голямото кръщене, правено до момента в България. Под патронажа на патриарх Неофит и Българската православна църква ще кръстим всички тези деца, ще получат свидетелство за свето кръщение и подаръци, които няма да издам. Ангажираме се също така, срещу всяка споделена бременност на нашата страница, ние да осигурим минимум 1 лев, които да дарим на хора с репродуктивни проблеми. Надявам се парите да бъдат доста повече, а ние да ги дадем на фондация „Искам бебе”, която се занимава с такива проблеми, и майките, които зачеват ин витро. Кампанията не разчита на масови дарения, нито на фондове и международни проекти. До този момент тя е подпомагана изцяло само от приятели на каузата.
- Кои популярни личности са казали „Да” и наесен ще станат кръстници на произволно дете?
- Вече сме обявили голяма част от лицата, други тепърва ще се включват. Хилда Казасян, шеф Виктор Ангелов, Владо Николов, Поли Генова, Миа Сантова, фолкпевицата Емилия, Юлияна Дончева и още много популярни българи застават зад тази кауза.
- Хилда Казасян пък представи друга кауза, а именно „Да създадем природа”. Ще влезе ли в действие, предвид факта, че се намираме в България?
- Това е третата посока, по която ще работи нашата неправителствена организация. Ние трябва да осъзнаем, че природата ни е ценна. Или тотално не я експлоатираме, или го правим грешно. Създава се едно усещане, че ако се прави туризъм и се изкарват пари от нашата природа, то това е грешно и вредно. Не, трябва да се намери правилният диалог между бизнеса и екологичните организации и тази природа да не стои просто ей така, а да бъде използвана по най-правилния начин. Тя трябва да бъде пазена и да носи облаги на хората в България, да им осигурява работни места за препитание.
С Хилда Казасян и Ники Кънчев
- Какво представлява методът „Враждебна”?
- Враждебна доскоро се казваше летището в София. Доста странно, нали?! Това е начинът, по който разсъждаваме в България за всичко с негативизъм. Когато преди 15 години Симеон Сакскобургготски ни призова да си сменим „чипа”, ние му се подиграхме. А имаме нужда да го направим, защото всяко нещо го поглеждаме от грешната страна. Често казвам, че единственият начин някой да бъде масово одобряван в България е той да бъде мъртъв. Докато е жив няма начин да не бъде плют и мразен. Гледаме как нещо да не се случи, как да му попречим и да го спрем. Законодателството в България се опитва да прави така, че циганите да не раждат трето и четвърто дете, вместо да се опита да стимулира образованите българи да раждат трето или четвърто дете. За първо дете еднократната помощ е 250 лв., за второ е 600 лв., а за трето – отново 200, сега я повишиха на 300 лв. Какво ви говори това?! Трябва да се смени изцяло философията. И ако ти имаш образование и си плащал данъците две години назад, защо, ако родиш трето дете, еднократната помощ да не е например 1200 лв. Ако си образован гражданин и си плащаш данъците, то няма значение от какъв етнос си. Пълноценен гражданин си и заслужаваш помощ от държавата. Има много неща, които трябва да се променят в мисленето. Ще си поставяме малки задачи и дано да успеем.
- Хубаво е, че отправяте такива апели към хората. Именно вие, популярните личности, сте тези, които трябва да преобърнат мисленето на народа. Заслужавате адмирации!
- Благодаря ти! Прав си, но обикновено не го правят популярните хора. Всяко нещо, което се прави, събира голямо количество негативизъм. Нашата кампания не събира SMS-и, защото съм против това
просене за всичко от обикновените граждани
Това е кауза, която променя смисъла на благотворителността в България. Опитваме се да вдигнем раждаемостта, повече бедни хора да бъдат образовани, т.е. благотворителност, която стимулира растеж. Нашата кампания е отворена към позитивното и не ползва никакви субсидии, фондове и т.н. Реализирана е само с усилията на група приятели и пак се намират хора, които да я оплюват. Не виждам защо трябва винаги да търсим какво не ни харесва?! Преобладават позитивните коментари, но в България има доста хора, които наистина трябва да си сменят „чипа”.
Искам да призова хората да мислят по-позитивно и да се стремят да променят нещата към по-добро, а не да оплюват и да пречат.
Проект след проект, работа и само работа. Не чувам нищо за почивка...?
- Не ми остава време. Истината е, че имам един месец през лятото и две седмици през зимата, когато си правя пълна почивка. През останалото време съм затрупан с работа. Това голяма част от хората не могат да го разберат. Те си мислят, че работим само когато се показваме по телевизията. Не, нямам работно време и почивни дни.
- Винаги ли си бил работохолик и това не пречи ли малко на личния живот? Хората, които са отдадени на работата си, като че ли пренебрегват личните моменти...
- Винаги съм бил работохолик. Когато бях много млад, можех да съчетавам работата със забавления, купони, нощен живот. Тогава издържах на двете неща комбинирано. Сега съм възрастен вече и единствено имам сила за работа, след което се прибирам вкъщи и съм труп.
Интервю на Красимир Красимиров
Последвайте ни
0 Коментара: