Сензация в БЛИЦ TV! Как японска фирма с балансово число 74 милиарда долара се учи на автобизнес от България? (СНИМКИ)
Управляващият директор на "Мото-Пфое" груп Атанас Фурнаджиев отговаря в ексклузивно интервю пред Ивайло Крачунов
Най-успешната фирма в автомобилния бранш в България - "Мото-Пфое" продължава да е лидер в своята област и да е пример не само в нашата държава, но и в Япония. Потърсихме за интервю управляващия директор на компанията Атанас Фурнаджиев, за да разкрие тайната на успеха. Ето как г-н Фурнаджиев отговори на въпросите на управителя на БЛИЦ Ивайло Крачунов.
- Г-н Фурнаджиев, сградата на "Ленд Ровър" и "Ягуар" спречели награда за най-хубава сграда на 2018 година. Очаквахте ли този приз?
- Не мога да кажа, че съм очаквал тази награда, но се надявах. Радвам се, че журито ни оцени, защото наистина се получи една уникална сграда.
Приканвам вашите зрители и читатели да посетят нашата сграда. Заслужава си, защото това е един от най-хубавите комплекси на "Ягуар" и "Ленд Ровър" в Европа, който успяхме да построим и открием. До нея в момента строим нова сграда и на "Волво" . Надяваме се да открием новият дом на "Волво" в началото на 2019 година. Срокът на завършване на обекта е края на февруари следващата година, което означава, че ще отвори врати през март.
Наред с това строим и нов комплекс на "Мото-Пфое" в Пловдив. Успяхме да направим много тежка реновация на нашия автодом във Варна.
Всичко това говори, че имаме много сериозна инвестиционна политика, която е подкрепена от новия ни собственик "Сумитомо корпорация".
- "Сумитомо" има филиали в стотици държави по целия свят. Какво е отличителната черта на тази корпорация?
- Това е един от най-големите търговски холдинги в света. "Сумитомо корпорация" имат над 800 компании в 130 държави.
Балансовото число на "Сумитомо" е 74 млрд. долара, което е по-високо от брутния вътрешен продукт на България, който за миналата година е 62 млрд.
Ние сме горди с това, че успяхме да привлечем един такъв инвеститор в нашата страна. Това е първата инвестиция на "Сумитомо" в България, но в момента се оглеждат и за други сфери, в които биха могли да продължат да инвестират.
Тази година спечелихме и една друга награда, която е поредна за "Мото-Пфое". Това е призът на Icap true leaders за най-добра автомобилна компания в България.
- Но как се адаптират японците към българската действителност?
- С японци се работи лесно, защото те са хора на честта. Не случайно сме гледали филми за самураи и за това какво е Япония и какви хора са японците.
Когато човек е открит, съвестен и изпълнява целите си, с него се работи изключително лесно.
- Напоследък мъжките и честни отношения изчезват в публичната дейност. В тази връзка какво споделят японските ви партньори за работата си с други български компании?
- Мъжките и коректни отношения винаги са се ценили и то в цял свят.
Когато работим качествено, нещата се случват лесно.
Това, което аз мога да споделя е, че японците купувайки "Мото-Пфое" купиха начина, по който работим ние, нашата организация и в момента я дават за пример на всички държави, в които имат автомобилен бизнес.
"Сумитомо" копират нашия модел и го въвеждат в други държави.
Можем да кажем, че сме развили и направили една изключително успешна компания, която в момента служи за пример по отношение на това как да се работи.
- Какво смятате за тенденцията на българския автомобилен пазар да се купуват все повече стари автомобили с мощни двигатели за сметка на екологично чистите коли?
Остарелият автопарк у нас допринася не само за замърсяване на въздуха, но е и причина за изключително много катастрофи.
Когато караш един автомобил на 20 години с изгнили ламарини и системи на сигурност, които не отговарят по никакъв начин на новите изисквания, при една катастрофа с такъв автомобил се стига до множество пътни инциденти с тежки контузии и смърт. Наред с високата скорост, остарелите автомобили също допринасят за големия брой катастрофи. Малко се говори на тази тема, но е необходимо българинът да проумее, че освен за екология тук става въпрос и за неговия собствен живот. Така, че за да се чувстват българите по-сигурни и защитени, трябва да се карат по-нови автомобили.
- Ние живеем в смог, но повечето наши сънародници не искат да се разделят с 20, 30 и 40 годишните си автомобили. Възможно ли е вашите японски партньори да съдействат с идеи и опит на българското правителство за изчистване на въздуха в България?
- На тази тема трябва да се говори. Тук е ролята и на вас, медиите да информирате аудиторията, за да са наясно хората с последствията от това да караш един 20-годишен автомобил.
- Създава ли българското правителство достатъчно добри условия за чуждестранните инвеститори?
Мисля, че има още доста какво да се направи по отношение на административната тежест. Този тип процедури трябва да са по-леки, за да може бизнесът да работи в нашата държавата.
Другият основен проблем, който в момента е пречка за развитието на бизнеса и икономиката, е липсата на работна ръка. На нас ни е необходима работна ръка.
Вече за безработица в България не може да се говори, тъй като безработни са само тези, на които не им се работи.
Интервю на Ивайло КРАЧУНОВ