Адмирал даде лъч надежда за изчезналата аржентинска подводницата, ето какви са аргументите на екскомандващия на Балтийския флот

Екипажът на изчезналата подводница "Сан Хуан" от ВМС на Аржентина може да издържи до 10 дни, използвайки аварийните кислородни запаси в различните отсеци на субмарината, смята бившият командващ на Балтийския флот (2001-2006) адмирал Владимир Валуев.

"Най-вероятно аварията е станала на централния пост и от строя е излязъл главния команден пункт на подводницата. Има надежда обаче поне част от екипажа да е в няколко различни отсека и да чака спасението, което трябва да дойде след като времето в района се подобри. На дълбочина до 100 метра подводничарите може да издържат в изолирани, херметични отсека до 10 денонощия", обяснява адмиралът, цитиран от РИА Новости. 

Той допълва, че в подводниците немско производство има авариен запас кислородни пластини. Кислород също така има в торпедата и в балоните в изолиращите апарати. 

"Ако проявят воля и спазват режим на жестоки икономии, моряците може да намерят резерв за дишане. Ако са живи, разбира се", казва адмирал Валуев. 

Той смята, че подводницата може да лежи да дъното с жив личен състав на неголяма дълбочина. "Преградните стени издържат на дълбочина до 100-150 метра дори ако няколко отсека за наводнени. Ако дълбочината е до 50 метра, то подводничарите след като бъдат открити от спасителите, може да напуснат подводницата през торпедните апарати и аварийния люк. На дълбочина повече от 100 метра - с помощта на специализирани спасителни апарати", обяснява експертът. 

Според него в района на изчезването на подводницата трябва да бъдат изпратени самолети, снабдени с магнитни откриватели. Това оборудване позволява да бъдат откривани подводници на дълбочина до 500 метра. 

"След приключването на първичното търсене е необходимо с помощта на потопяеми апарати с видео- и фотоапаратура да се определи, че това наистина е подводницата. А след това и да се набележат пътищата за спасяването ѝ, като първият трябва да отчита наличието на живи моряци на борда ѝ, а вторият и просто вдигане на повърхността", уточнява адмиралът. 

Той обяснява, че за изваждането на авариралата подводница се използват плаващ док, кораб за вдигане на тежки предмети от дъното и водолази. "Подводницата се изважда в дока и докато той се движи към базата се провеждат редица санитарни мероприятия. Ако има живи се използва барокамера, за да не се допусне разкъсване на белия дроб и кесонна болест. В пункта на базиране се провеждат завършващи технически мероприятия", казва в заключение адмирал Валуев. 

Превод: БЛИЦ