БЛИЦ TV: Това ли ще се окаже истинската причина за смъртоносния пожар в автобуса ковчег

Версиите за взрив и атентат бяха отхвърлени от Борислав Сарафов - какво е довело до възпламеняването на превозното средство?

Следите от катастрофата с автобуса – убиец водят към свидетелските показания на двама оцелели пътници в организираната екскурзия до Истанбул. Те съдействат на следствието и прокуратурата, а информацията бе определена като обективна, както вече информира БЛИЦ, от зам.-главния прокурор Борислав Сарафов, който е и директор на Националната следствена служба.

Той сподели, че се разпитват още двама от общо седем приети в Пирогов. Сарафов определи състоянието им като „добро психично“, но за физическото сподели, че имат много травми и изпитват болка.
 
По разказ на първия оцелял пред Сийка Милева, която е говорител на главния прокурор, при настъпването на пътно - транспортното произшествие част от пътниците са били заспали. Тези които са били в задната част на останките от автобуса не са успели да се задушат.  Тогава основният свидетел взима чук и чупи прозорците, за да могат да се спасят оцелелите от възникналите пламъци.
 
Пред Сийка Милева, която беше много емоционална от видяното след катастрофата и от първоначалната информация на очевидеца, който й казал, че от автобуса са спасени 8 души. Когато минали през ГКПП "Капитан Андреево“ в превозното средство са били 52 човека. Жертвите на АМ "Струма“ са  44 души. А след инцидента в Пирогов са закарани 7 от оцелелите в пътния ад.
 
При срещата в болницата очевидецът който е описан от Сийка Милева като млад, пак заявил, че извън останките на автобуса е имало 8 души.
 
“Казах му, че е герой, че е спасил толкова много хора, а той започна да обяснява как е счупил стъклото на автобуса и оттам са се спасили осем човека. Аз му казах - но вие сте настанени в болница седем. А той настоя, че са се спасили осем“ – думи на Сийка Милева към спасения от обгорелия автобус.

Говорителят на главния прокурор направи уточнение, че може да се касае и за недобър спомен на свидетеля, който е бил под въздействието на случилото се и преживяното.

По-късно дойде и отговорът къде е осмият оцелял. Той най- вероятно се е прикачил в друг автобус на фирмата "Беса Транс“ при проверката на една от трите граници. Екскурзията е организирана и е имало повече от един автобус на въпросната фирма. Такова становище изрази Борислав Сарафов от НслС.
 
Другото водещо е  какво  показват аутопсиите на загиналите. При взимане на съдебно–медицинската експертиза в дихателните пътища на труповете са  открити сажди, което идва да докаже, че те са починали от задушаване, а не в следствие от пожар. При огледа на следователите те не са открили травми от катастрофата, категоричен е директорът на Националната следствена служба Борислав Сарафов.
 
От Националната следствената служба отхвърлят и тиражираната версия за атентат, че случаят наподобява на този при летище Сарафово. Затова още  на местопроизшествието са направени ацетонови натривки от криминалисти, за да се върви по следите за опожаряването на автобуса.

Разследването не отхвърля нито една от версиите, по които работи, но голяма е вероятността за допускане на грешка от страна на шофьора. Натам клонят и от следствието, но това тепърва ще се доказва.

Ръководителят на следователите Мариан Маринов допуска, че шофьорът е попаднал в капан, реагирал е на удара в мантинелата, където всъщност започва триенето на автобуса. Там са възникнали искри, като при рязане с шмиргел, уточниха от НСлС.
 
Подробности около самата катастрофа изнесе Мариан Маринов, който ръководи следователите на терен. По неговите думи при удара предната врата на автобуса е изхвърчала, но там е имало вече пламъци. От сблъсъка резервоарът, който е пластмасов се пръснал на парчета. Тътенът които се е чул е възможно да е и от въздушните възглавници на автобуса, които са допринесли за възпламеняването.

В превозното средство е имало туби за резервно гориво и масла, но те не са причината за опожаряването в предната част на автобуса. Освен това задната врата е била затисната от разделителната мантинела между двете платна където е имало и скупчване на пътници.

Остава и възможността водачът да е бил затруднен и от пътната маркировка, която и следователи и прокурори споделят, че в този пътен участък на АМ "Струма“ тя е лоша, сигнализацията за шофьорите е зле организирана. А заради островчето, което разделя двете платна, магистралата става опасна за движение.

В аванс говорителката на главния прокурор Иван Гешев, Сийка Милева, заяви за разпоредба, която да провери пътната сигнализация и маркировка в цялата страна. Това ще става от наши и чужди експерти по безопасност на движението.

ЦЯЛОТО ВИДЕО ОТ БРИФИНГА НА ПРОКУРАТУРАТА И СЛЕДСТВИЕТО ПО СЛУЧАЯ НА АМ "СТРУМА"