От началото на годината до сега, при произшествия на железопътни прелези са загинали трима души. През 2013 г. общият брой на убитите е четирима. През последните няколко години се увеличава броят на инцидентите, показват данните на железничарите.
Вчера бе поредната катастрофа на жп-линия. ТИР се сблъска с влак по пътя София - Пловдив, десет души бяха ранени. <br /> <br /> Един от най-натоварените участъци е столичният жп прелез до Захарна фабрика. Там трафикът както на коли, така и на влакове е интензивен, а в час пик нервните шофьори стават повече. Част от тях смело и много рисково заобикалят бариерите, съобщава bTV.<br /> <br /> Кадри от охранителни камери показват ясно, че и шофьорите са нарушители. И те, като пешеходците, рискуват. Заобикалят бариерите и не обръщат внимание на звуковия сигнал.<br /> <br /> Огнян Гълъбов е сред шофьорите, които спазват ограниченията, но не веднъж е ставал свидетел на опасни маневри по прелезите. &bdquo;Не беше точно пред очите ми, но 5 минути преди мен само чух удара и една кола беше закарана почти на оня край на линията&rdquo;, разказва той.<br /> <br /> След преминаването на влака много от пешеходците бързат да пресекат.<br /> <br /> Според Елка, която наблюдава прелеза на &quot;Щросмайер&quot;, тези волности на пешеходците са изключително опасни. У нас процентът на охраняваните прелези е един от най-високите в Европа, в същото време сме първенци и по броя на произшествията върху тях.<br /> <br /> По качество на инфраструктурата обаче сме много далеч от другите страни в Европа. Съвременните стандарти предполагат трафик на две нива и подобно пресичане на железопътен и автомобилен път, каквото виждате у нас, се допуска рядко. Пари за изграждане на подлези обаче няма, признават от НКЖИ, и старите прелези няма да бъдат обновявани./БЛИЦ<br /> <br /> <br />